ترامپ از احتمال بازداشت خود خبر داد و از طرفدارانش خواست اعتراض کنند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد هفته آینده از سوی دادستانی منطقه منهتن متهم و بازداشت شود و از طرفدارانش خواست تا نسبت به این اقدام اعتراض کنند.


دفتر دادستانی منطقه منهتن در حال تحقیق درباره ترامپ و اسناد طبقه‌بندی شرکت او در مورد پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ است. گفته می‌شود این مبلغ نهایتاً به بازیگر فیلم‌های مخصوص بزرگ‌سال، استورمی دنیلز پرداخت شده است.
ترامپ گفت که «نشت‌های غیرقانونی» از دفتر «فاسد و بسیار سیاسی» دادستانی منطقه منهتن نشان می‌دهد که او در روز سه‌شنبه هفته آینده دستگیر خواهد شد.
او اصرار داشت که هیچ جرمی ثابت نشده است و کیفرخواست احتمالی در این پرونده «بر اساس یک افسانه قدیمی و کاملاً افشا شده (توسط بسیاری از دادستان‌های دیگر!) خواهد بود.»
ترامپ در بیانیه خود که در شبکه اجتماعی «Truth»  منتشر شد از حامیان خود خواسته است که «اعتراض کنید، ملت ما را پس بگیرید!»
اتهامات احتمالی ترامپ مربوط به ادعای پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به دنیلز برای افشانکردن روابط بین این دو است که ترامپ آن را رد کرده است.
استیون چونگ، سخن‌گوی ترامپ در بیانیه‌ای به فاکس نیوز گفت که ترامپ «کاملاً بی‌گناه» است و این تحقیقات یک حمله باانگیزه سیاسی برای جلوگیری از نامزدی او برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ است.
چونگ گفت: «دموکرات‌ها به‌خاطر یک باج‌گیر بدنام به ترامپ حمله می‌کنند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها با اختلاف زیادی در برابر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پیشتاز است و هرگز در تاریخ سیاسی آمریکا چیزی به این آشکارا وجود نداشته است.»
چونگ ادامه داد: «همه می‌دانند که این یک اتهام ساختگی است و آمریکایی‌ها تحمل نمی‌کنند که دموکرات‌های چپ رادیکال سیستم قضایی ما را به یک سیستم بر اساس بی‌عدالتی تبدیل کنند تا بر انتخابات ریاست‌جمهوری تأثیر بگذارند، این تنها کاری است که آن‌ها می‌خواهند انجام دهند، کشور ما نمی‌گذارد این اتفاق بیفتد و این موضوع به‌شدت برای حزب دموکرات نتیجه معکوس خواهد داشت و به ننگ ملت ما ختم خواهد شد.»
این ایده که کیفرخواست و دستگیری احتمالی ترامپ نتیجه معکوس خواهد داد، توسط چندین شخصیت برجسته عمومی، از جمله ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا مطرح شد.
ماسک در پستی در توییتر گفت که معتقد است اگر ترامپ واقعاً هفته آینده دستگیر شود، رئیس‌جمهور سابق «با پیروزی قاطعانه دوباره انتخاب خواهد شد.»
همچنین دوین نونس، عضو سابق کنگره حزب جمهوری‌خواه و رئیس جامعه حقیقت روز جمعه به نیوز مکس گفت که گزارش‌های کیفرخواست احتمالی نشان می‌دهد که کشور در حال تبدیل‌شدن به یک «جمهوری موزی» است که در آن از سیستم قضایی به‌عنوان سلاحی علیه رقبای سیاسی استفاده می‌شود.
نونس گفت: «اگر آن‌ها به اقدامات خود ادامه دهند، پیروزی ترامپ در انتخابات آسان‌تر می‌شود؛ زیرا مردم این موضوع را همان‌طور که هست می‌بینند و می‌دانند که این اقدامی برای جلوگیری از رئیس‌جمهور شدن مجدد او به هر قیمتی است.»
از سوی دیگر جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ نیز به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که اگر رئیس‌جمهور سابق واقعاً متهم شود، «رویه‌های عادی» را دنبال، و خود را تسلیم خواهد کرد.
کیفرخواست شامل تعیین تاریخ و زمان برای تسلیم‌شدن ترامپ به مراجع قضایی است و رئیس‌جمهور سابق پس از آن توسط سرویس مخفی خود برای انگشت‌نگاری و عکس‌برداری به دفتر دادستانی منهتن تحویل داده می‌شود.  
به دنبال انتشار شایعاتی در مورد صدور کیفرخواست و دستگیری بی‌سابقه یک رئیس‌جمهور سابق، گزارش‌هایی مبنی بر آماده‌سازی سازمان‌های مجری قانون برای مقابله با اعتراضات و ایجاد تمهیدات امنیتی منتشر شده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231806
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
360
1173
360
1221950
12885
16017
1231806

آی‌پی شما: 13.58.77.98
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403