مدارس و دانشگاه‌های کردستان تعطیل شدند

اعتراضات ایران در حالی وارد چهارمین هفته خود شده است که معترضان در نقاط مختلف پایتخت تا پاسی از شب تجمع برگزار کردند و شعار دادند.

این اعتراض‌ها در شماری از شهرهای بزرگ و همچنین شهرهای استان کردستان گسترده‌تر گزارش شده است.
هم‌زمان با این اتفاق مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به یک‌باره اعلام کرد که مدارس این استان در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل هستند. این مقام دلیل این موضوع را میلاد پیامبر اسلام اعلام کرد.
مجری صداوسیما پس از اظهار نظر درباره حوادث اخیر کنار گذاشته شد
 برنامه «فوتبال یک» پس از دو هفته تعطیلی با تغییر مجری به آنتن شبکه ورزش بازگشت. ایسنا نوشت که مجتبا پوربخش که مجری و تهیه‌کننده این برنامه بود در پی اظهاراتی درباره حوادث اخیر از این برنامه کنار گذاشته شد.
پوربخش در مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود از علی کریمی و اعتراضات ایران حمایت کرده بود.
او چند روز پیش در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در اینستاگرام نوشت: «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت.»
سه نفر از نیروهای فراجا در ناآرامی‌های اخیر کشته شدند
حسین اشتری، رئیس پلیس به ایلنا گفت که در ناآرامی‌های اخیر سه نفر از نیروهای فراجا کشته شدند.
وی افزود: «تعدادی از همکاران ما در این مدت مجروح شده‌اند و سه نفر از همکاران بنده که دو نفر آن‌ها از مأموران کادری ما بود و یک نفر دیگر نیز که به عنوان پلیس افتخاری با ما همکاری داشتند، در این ایام به شهادت رسیدند.»
این سخنان در حالی مطرح می‌شود یک سازمان حقوق بشری شمار افراد کشته شده در تظاهرات اخیر ایران را فراتر از ۱۸۰ نفر عنوان کرده است.
هم‌میهن به اعتراضات ایران پرداخت: «صدایی که شنیده نشد»
روزنامه هم‌میهن به مدیر مسوولی غلام‌حسین کرباسچی که پس از دو بار توقیف از تیرماه ۱۴۰۱ منتشر می‌شود صفحه نخست خود را به اعتراضات اختصاص داد. تیتر یک این روزنامه که به نظر می‌رسد به بررسی یک پژوهش در سال ۱۳۸۹ می‌پردازد این است: «صدایی که شنیده نشد.»
بخش دیگر صفحه اول این روزنامه به تجمعات دانشجویان اختصاص داشت. در بخش‌های لایی روزنامه به این موضوع بیشتر پرداخته شده است.
امام جمعه کرمان: با سامان‌دهی شبکه ملی اینترنت نیازی به شبکه‌های خارجی نداریم
حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه کرمان مدعی شد که «بیشتر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست دشمن است.»
وی افزود: «امیدواریم هر چه زودتر شبکه ملی اینترنت را بتوانیم سامان داده و نیازی به شبکه های خارجی نداشته باشیم.»
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که با شروع اعتراضات، اینترنت در ایران با اختلال‌های گسترده همراه است و چندین پیام رسان و شبکه‌ اجتماعی فیلتر شده است.
مدارس کردستان در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل شدند
هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت که به دستور استاندار مدارس نوبت صبح و بعد از ظهر استان تعطیل شده‌اند.
وی که این خبر را صبح امروز اعلام کرد دلیل آن را میلاد پیامبر اسلام بر اساس اعتقادات اهل سنت نامید. استانداری این استان نیز از تعطیلی دانشگاه‌ها خبر داد.
این در حالی است که روز گذشته برخی از شهرها این استان از جمله سنندج و سقز صحنه اعتراضات گسترده بود به طوریکه کشته شدن یک نفر در سنندج تأیید شده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239464
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
956
1405
8018
1221950
5299
15244
1239464

آی‌پی شما: 18.119.133.96
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403