پارلمان با استعفای حلبوسی مخالفت کرد

معترضان عراقی روز چهارشنبه ۲۸ سپتامبر در بغداد، پایتخت عراق هم‌زمان با جلسه استعفای محمد حلبوسی رئیس پارلمان، با پلیس ضدشورش درگیر شدند.


نیروهای امنیتی پیشتر تلاش کرده بودند تا قبل از این‌که برخی از معترضان و مأموران پلیس ضدشورش به سمت یک‌دیگر سنگ پرتاب کنند، جمعیت را متفرق کنند.
دور تازه ناآرامی در عراق در حالی پس از چند هفته آرامش نسبی از سر گرفته شد که اکثریت قریب به‌ اتفاق نمایندگان پارلمان با رد درخواست استعفای
محمد حلبوسی، وی را در مقام ریاست مجلس ابقاء کردند.
عراق از زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در اکتبر سال گذشته، در یک بحران سیاسی عمیق به سر می‌برد. با این‌که سائرون، ائتلاف تحت رهبری مقتدا صدر، روحانی پر نفوذ شیعه در انتخابات پارلمانی بیشترین آرا را کسب کرد، اما موفق به تشکیل دولت نشد.
هواداران مقتدا صدر اواخر ماه ژوئیه، و پس از استعفای جمعی نمایندگان جریان سائرون به ساختمان مجلس هجوم بردند تا از تشکیل دولت توسط گروه‌های شیعه مورد حمایت ایران، موسوم به چارچوب همانگی، جلوگیری کنند. روند تشکیل دولت در نتیجه تجمعات، درگیری با نیروهای امنیتی و تحصن آن‌ها در بیرون از مجلس، عملاً متوقف شد.
نیروهای امنیتی عراق عصر چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در هنگام برگزاری جلسه در پارلمان عراق سه راکت به منطقه سبز بغداد برخورد کرده است. در جریان این حملات راکتی، چهار نفر از اعضای نیروهای امنیتی ازجمله یک افسر مجروح شدند. در این بیانیه آمده است که یکی از راکت‌ها در مقابل ساختمان پارلمان سقوط کرد.
در زمان تنظیم این خبر، راهپیمایی مخالفان در مرکز بغداد و به‌ویژه میدان تحریر همچنان ادامه داشت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239459
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
951
1405
8013
1221950
5294
15244
1239459

آی‌پی شما: 3.141.27.244
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403