تا کنون دست‌کم ۱۶ خبرنگار بازداشت شده‌اند

دور جدید اعتراضات مردمی در ایران که از ۲۵ شهریور با کشته شدن مهسا امینی، شهروند ایرانی ساکن سقز در اثر ضرب و شتم مأموران گشت ارشاد تهران آغاز شد، وارد دوازدهمین روز خود شده است.


با وجود محدودیت‌های شدید وضع شده در ایران برای استفاده از اینترنت، خبرهایی که از داخل کشور می‌رسد حاکی از تشدید اعتراضات و هم‌زمان تشدید خشونت دستگاه سرکوب حکومت در مقابل معترضان عمدتاً جوان است.
به موازات ادامه اعتراضات در خیابان‌ها، شبکه‌های اجتماعی نیز مللو از پیام‌هایی شده که از سوی چهره‌های برجسته ایرانی و بین‌المللی در اعلام همبستگی با معترضان ایران منتشر می‌گردد.
تجمعات اعتراضی نیز در اقصا نقاط جهان در حمایت از معترضان ایرانی و فشار بر جامعه بین‌الملل برای انجام اقدامی موثر در قبال حکومت سرکوبگر همچنان در حال برگزاری است.
«مدارک پول‌شویی» را از بانک ملی ایران به دست آورده‌ایم
یک گروه سایبری موسوم به هکرهای «انانیموس» اعلام کرده است با نفوذ به پایگاه‌ داده‌های بانک ملی ایران، مدارکی به دست آورده که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی مقادیر زیادی را از طریق «افرادی فاسد» در اروپا پول‌شویی کرده است.
این گروه گفته است این مدارک را به زودی و پس از ارائه به نهادهای مقابله با پول‌شویی، منتشر خواهد کرد.
تاکنون دست‌کم ۱۶ خبرنگار بازداشت شده‌اند
فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در آخرین اعلامیه خود دربارۀ اعتراضات ایران، از دستگیری دو خبرنگار دیگر این‌بار در سیرجان خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است که بتول بلالی و سمیرا علی‌نژاد که برای پاره‌ای توضیحات احضار شده بودند، سرانجام بازداشت به زندان سیرجان منتقل شده‌اند.
این فدراسیون ضمن اشاره به این‌که تاکنون دست‌کم ۱۶ روزنامه نگار در جریان این اعتراضات اخیر بازداشت شده‌اند، بار دیگر خواستار آزادی آن‌ها و رفع محدودیتهای دسترسی به اینترنت در کشور شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239104
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
596
1405
7658
1221950
4939
15244
1239104

آی‌پی شما: 3.128.190.102
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403