سپاه پاسداران حملات به اقلیم کردستان عراق را از سر گرفت

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) دور جدیدی از حملات پهپادی و توپ‌خانه‌ای را به اقلیم کردستان عراق از سر گرفت.


خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد که در این عملیات، نیروی زمینی سپاه با به به‌کارگیری «تسلیحات هوشمند و نقطه‌زن»، مقرهای تجمع و مراکز آموزشی و عملیاتی «گروهک‌های تروریستی» مستقر در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده‌اند.
دو روز پیش از این هم، نیروی زمینی سپاه پاسداران با به‌کارگیری یگان‌های قرارگاه «حمزه سیدالشهدا»، مواضعی در اقلیم کردستان عراق را هدف حمله قرار داده بود.
تسنیم در مورد این عملیات اعلام کرد که «نیروی زمینی سپاه با به‌کارگیری یگان‌های قرارگاه حمزه سیدالشهدا و در پاسخ به اقدامات اخیر گروهک‌های کومله و دموکرات برای ایجاد آشوب و اغتشاش در شهرهای مرزی؛ مقرهای این گروهک‌ها در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده است.»
حملات پهپادی و توپ‌خانه‌ای ایران به اقلیم کردستان عراق سابقه‌ای طولانی دارد و همواره اعتراض دولت عراق و دولت اقلیم کردستان را در پی داشته است.
با این حال خبرگزاری تسنیم به نقل از سپاه پاسداران اعلام کرد که عملیات نیروهای تحت امر این نهاد نظامی در اقلیم کردستان عراق به دلیل نقش گروه‌های کرد مخالف ایران در «آشوب و اغتشاش در شهرهای مرزی» ادامه خواهد داشت.
چندین گروه کرد مخالف حکومت که مسلح هستند در اقلیم کردستان عراق پایگاه دارند.
شمار زیادی از شهروندان ساکن شهرهای کردنشین در پی جان‌باختن مهسا امینی، دختر جوان سقزی که در سفر به تهران پس از بازداشت توسط گشت ارشاد به کما رفت، دست به اعتراض زده‌اند. گزارش‌ها از ادامه‌دار بودن این اعتراض‌ها همچون سایر مناطق ایران حکایت دارند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239170
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
662
1405
7724
1221950
5005
15244
1239170

آی‌پی شما: 3.145.178.157
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403