شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان دعوت به اعتصاب کرد

پس از گذشت بیش از یک هفته از جان باختن مهسا امینی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد، اعتراضات گسترده ضد حکومتی در سراسر ایران ادامه دارد و معترضان با وجود سرکوب شدید همچنان نارضایتی و خشم خود را با سر دادن شعارهایی خطاب به رهبران و حکومت جمهوری اسلامی ابراز می‌دارند.


پس از تهدیدهای گسترده مقام‌های جمهوری اسلامی همچون ابراهیم رئیسی، محسنی اژه‌ای، وزارت اطلاعات و کشور حالا یک‌شنبه سوم مهر ماه، طرفداران جمهوری اسلامی بار دیگر در تهران تجمعی در مخالفت با تظاهرات سراسری داشتند.
هم‌زمان دستگاه‌های امنیتی برخوردهای خود را با مردم معترض شدت داده و هر لحظه اخبار جدید از دستگیری و بازداشت افراد مختلفی از روزنامه‌نگار و فعال مدنی گرفته تا دانشجو و جوانان منتشر می‌شود.
واکنش‌های بین‌المللی هم به جان باختن مهسا امینی ادامه دارد و رهبران کشورهای مختلف جهان از جمهوری اسلامی خواسته‌اند به اقدامات خشونت‌آمیز علیه معترضان و به ویژه زنان پایان دهد.
تجمعات معترضان در تهران و چند شهر دیگر ایران
تصاویر و گزارش‌های منتشرشده از ایران از برپایی تجمعات اعتراض‌آمیز در چند منطقه پایتخت و دیگر شهرها حکایت دارد. در این تصاویر معترضان شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» در مناطق ستارخان، اکباتان و نارمک تهران سر می‌دهند. تعداد تجمعات معترضان و حضور جمعیت در این تصاویر بیشتر از شنبه شب به نظر می‌رسد.
این در حالی است که تصاویری نیز از شهرهای اصفهان، کرج، یزد، سنندج، شیراز، قزوین و بوشهر و تجمع معترضان در این شهرها منتشر شده است. حضور معترضان در خیابان‌های پایتخت تنها چند ساعت پس از تظاهرات حکومتی در تهران صورت می‌گیرد.
خبر کشته شدن حدیث نجفی، زن جوان معترض تنها چند ساعت پیش از برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز یک‌شنبه شب منتشر شد.
یورونیوز به طور مستقل قادر به تأیید صحت تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نیست.
روزنامه فرانسوی لیبراسیون شعار معترضان ایرانی را تیتر کرد
 روزنامه فرانسوی لیبراسیون شعار «زن، زندگی، آزادی» معترضان ایرانی را با ترجمه فرانسوی آن به عنوان تیتر یک شماره روز دوشنبه خود انتخاب کرد.
شرم بر شما که آدم‌ها را به راحتی می‌کشید
سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در استوری صفحه اینستاگرام خود به مرگ مهسا امینی و اعتراض‌ها جاری در کشور واکنش نشان داد. او در بخشی از استوری خود نوشته است: «دیگه طاقت نیاوردم، تهش میشه خط خوردن من از تیم ملی که فدای یه تار موی زنان ایرانی.»
او در پایان نوشته است: «شرم بر شما که آدم‌ها را به راحتی می‌کشید، زنده‌باد زنان ایرانی»
شمار قربانیان اعتراض‌ها به دست‌کم ۵۷ نفر رسید
سازمان حقوق بشر ایران مستقر در شهر اسلو، پایتخت نروژ اعلام کرد که شمار قربانیان اعتراض‌های ۹ روز گذشته در ایران به «دست‌کم ۵۷ نفر» رسیده است.
این سازمان مدافع حقوق بشر تأکید کرده است که هنوز به دلیل قطعی و اختلال در اینترنت نتوانسته است شمار قابل توجهی از گزارش‌های دریافتی را تأیید کند. به گفته این نهاد کار تحقیقاتی و انتشار گزارش درباره آمار قربانیان و مجروحان ادامه خواهد یافت.
مردم ایران هم مانند هر جای دیگری حق تظاهرات مسالمت‌آمیز دارند
جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه استفاده «گسترده و نامتناسب» از قوه قهریه در برابر معترضان ایرانی را «غیرقابل توجیه» و «غیرقابل قبول» خواند.
وی در ادامه تأکید که ایرانیان نیز مانند مردم دیگر کشورها از «حق تظاهرات مسالمت‌آمیز» برخوردار هستند.
گزارش‌هایی از تجمعات اعتراض‌آمیز در چند شهر علاوه بر تهران
ویدئوها و گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی بیانگر شکل‌گیری تجمعات اعتراض‌آمیز در چند شهر ایران علاوه بر تهران است. مهرشهر کرج، سنندج و شیراز از حمله این شهرها هستند.
تظاهرات شبانه در غرب و شرق تهران
ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشانگر تظاهرات گسترده شهروندان تهران در محله‌های ستارخان و اشرفی اصفهانی در غرب و نارمک در شرق پایتخت است.
معترضان شجاع ایرانی لایق حمایت کامل دولت آمریکا هستند
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا روز یک‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «معترضان شجاع ایرانی لایق حمایت کامل دولت ما هستند.»
وی در ادامه تأکید کرده است که واشنگتن باید به جای «پرداخت میلیاردها [دلار] به حکومت ایران» در کنار معترضان باشد.
اعتراض شبانه در کوی دانشگاه تهران شامگاه یک‌شنبه سوم مهر
ویدیوهای دریافتی از تهران نشانگر تظاهرات اعتراضی در شهرک اکباتان شامگاه یک‌شنبه سوم مهر ماه است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239133
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
625
1405
7687
1221950
4968
15244
1239133

آی‌پی شما: 3.22.51.241
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403