رهبر جمهوری اسلامی از سپاه تمجید کرد

به‌رغم انتظارات برای واکنش رهبر جمهوری اسلامی به اعتراضات به مرگ مهسا امینی، وی در سخنرانی خود در جمع فرماندهان نیروهای مسلح به اتفاقات جاری هیچ واکنشی نشان نداد.


رهبر جمهوری اسلامی سخنان خود را با تمجید از پیشکسوتان شروع کرد و دوران «دفاع مقدس» را دورانی پربار، پرهیجان و پرفایده توصیف کرد. رهبر جمهوری اسلامی در این جلسه ضمن تمجید از افرادی که در جنگ مشارکت کرده بودند، احترام گذاشتن به این افراد را یک وظیفه همگانی دانست.
وی در دیدار با فرماندهان جنگ و در آستانه سال‌روز آغاز جنگ ایران و عراق گفت: «نسل جدید بسیاری از مسائل جنگ را نمی‌داند. باید کاری کنیم که نسل جوان هم آن‌طوری که نسل من و شمایی که در این جنگ بودیم مسائل را می‌بینیم، ببینند.»
او در مورد تقابل ایران با غرب گفت: «روزی ادعا می‌کردیم که قدرت‌های جهانی با ما می‌جنگیدند. اما این فقط ادعای ما بود. امروز خود آن‌ها سندها را منتشر می‌کنند و ادعاهای ما ثابت می‌شود.»
وی در مورد دست‌آوردهای جنگ اضافه کرد: « مردم را یک‌پارچه کرد. هنگامی که جنگ شروع شد وضع ما از لحاظ نظامی خوب نبود. اما در جنگ دو مسأله به وجود آمد. از یک طرف آزمون وفاداری ارتش به ایران بود و از طرف دیگر سپاه به عنوان یک حقیقت درخشنده ظهور کرد. اگر دفاع مقدس نبود، سپاه هم ممکن بود مثل کمیته‌ها از بین برود. وقتی در یک کشور مردم به نیروهای مسلح علاقه پیدا می‌کنند، احساس امنیت در کشور به وجود می‌آید. این محبوبیت تا زمانی است که نیروهای مسلح شتاب خود را حفظ کنند و از دشمن عقب نمانند و تا به امروز پیشرفت خوب بوده است. اما توقف خطر همیشگی است. توقف یعنی عقب‌گرد زیرا دشمن در حال پیشروی است. دولت و مجلس باید بدانند پشتیبانی از نیروهای مسلح واجب است.»
وی اضافه کرد: «دفاع مقدس یک اصل را ثابت کرد که صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید. در مجموع جهاد دفاع مقدس ملت ایران هم این را فهمید. موضع کشور در بسیاری از سرفصل‌ها همین امروز هم ایستادگی است. این موضوع باعث شد که از طرفی همه سیاسیون و فعالان کشور اعتماد به نفس پیدا کنند و از طرفی به دشمن یاد داد که باید مقاومت ایران را در نظر بگیرد. ما با همین سیاست توانسته‌ایم دشمن را در بسیاری عرصه‌ها ناکام بگذاریم.»
وی در مورد فعالیت‌های تجزیه طلبانه در زمان جنگ افزود: «مردم بخش‌هایی که می‌خواستند از ایران جدای‌شان کنند، ایستادند و فریب وسوسه‌های عرب بودن و هم‌زبان بودن را نخوردند. خودم در اطراف اهواز خانواده عربی را دیدم که بعد از رفتن بعثی‌ها با دیدن ما مثل این‌که جشن بگیرند شاد شدند. وسوسه‌ها نتوانست این افراد را سست کند.»
او در توصیه به فرماندهان نیروهای مسلح در مواجهه فرهنگی با غرب گفت: «وقتی از فعالیت‌های خود احساس رضایت کنید که ببینید نوجوان شما، جوان شما با همان چشمی به دفاع مقدس نگاه می‌کند که شما نگاه می‌کنید. دشمن سعی می‌کند با تبلیغات و فعالیت‌های رسانه‌ای هیبت و شوکت استکبار را به رخ جوانان بکشد.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239132
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
624
1405
7686
1221950
4967
15244
1239132

آی‌پی شما: 3.140.242.165
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403