رهبری در مراسم اربعین

پایگاه اینترنتی رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه با اعلام برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین چند عکس از حضور علی خامنه‌ای در این مراسم منتشر کرد.


روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی به نقل از چهار منبع آگاه خبر داده بود که رهبر جمهوری اسلامی در بستر بیماری است و اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
شایعات پیرامون وضع جسمی رهبر ۸۳ ساله به دنبال عدم دیدار اعضای مجلس خبرگان با او در پایان اجلاس این مجلس مطرح شد. اعضای خبرگان که هر شش ماه یک بار نشست برگزار می‌کنند پیش از این هر بار در پایان اجلاس‌های خود با علی خامنه‌ای دیدار کرده بودند.
در گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی رهبر جمهوری اسلامی آمده که وی پیش از ظهر در «حسینیه امام خمینی» در مراسم عزاداری «هیأت‌های دانشجویی سراسر کشور» شرکت کرده است. در عکس‌ها و ویدئوهای منتشرشده از مراسم روز شنبه علی خامنه‌ای از ماسک استفاده کرده است. او در مراسم روز شنبه به مدت چند دقیقه به صورت سرپا و ایستاده میکروفون به دست برای شرکت‌کنندگان درباره اربعین سخنرانی کرد.
علی خامنه‌ای برخلاف دیگر مقامات ارشد ایران تاکنون به مرگ مهسا امینی، زن ۲۲ ساله‌ای که پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد جان باخت واکنش نشان نداده است.
در گزارش نیویورک تایمز آمده بود که علی خامنه‌ای هفته گذشته به دنبال درد معده و تب بالا به دلیل «انسداد روده» تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده بود که هرچند حال رهبر جمهوری اسلامی مانند هفته گذشته وخیم نیست اما او توانایی نشستن بر تخت را ندارد.
دفتر رهبر جمهوری اسلامی به طور معمول درباره بیماری و وضعیت جسمی علی خامنه‌ای اطلاع‌رسانی نمی‌کند هرچند خبر عمل جراحی پروستات او در سال ۱۳۹۳ در رسانه‌ها منتشر شد و طی روزهای بعد از آن برخی از شخصیت‌های سیاسی، ورزشی و فرهنگی برای عیادتش به بیمارستان رفتند.
علی خامنه‌ای به صورت مادام العمر مقام رهبری را در اختیار دارد. او جانشین مشخصی ندارد اما از مجتبا خامنه‌ای، یکی از پسرانش اغلب در گزارش‌ رسانه‌ها به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی وی یاد می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1239156
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
648
1405
7710
1221950
4991
15244
1239156

آی‌پی شما: 3.129.249.105
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403