جعفر پناهی دستگیر شد

جعفر پناهی، کارگردان ساکن ایران و برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین که پیش از این سابقه بازداشت داشته است بار دیگر دستگیر شد.


علاوه بر پناهی برخی منابع اعلام کردند که ناهید شیربیشه، مادر پویا بختیاری از قربانیان اعتراضات آبان ۹۸ و سعید دامور، برادر وحید دامور یکی دیگر از کشته شده‌های اعتراض‌های آن سال بازداشت شدند. هم‌زمان ‌اکانت توییتری «۱۵۰۰ تصویر» اعلام کرد که که مأموران امنیتی در منطقه شهر قدس تهران، مادران پژمان قلی پور، نوید بهبودی و ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان آبان ۹۸ را بازداشت کردند.
این بازداشت‌ها در حالی رخ داده است که چند روز پیش نیز محمد رسول‌اف و مصطفا آل احمد، دو چهره شناخته شده سینمای ایران و از امضاکنندگان بیانیه اعتراضی «تفنگت را زمین بگذار» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. در همان روز مصطفا تاجزاده از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز دستگیر شد.
ویدئویی از وضعیت خانه مادر پویا بختیاری با صدای خواهر او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
جعفر پناهی در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «تاکسی» در جشنواره فیلم برلین برنده جایزه خرس طلایی شد. او در سال ۲۰۱۲ به همراه نسرین ستوده از سوی پارلمان اروپا به عنوان برنده جایزه ساخاروف معرفی شده بود.
این کارگردان سرشناس ایرانی در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ در ایران دو بار بازداشت شده بود. او در نهایت در پاییز سال ۸۹ به شش سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از ساخت فيلم، نگارش فيلم‌نامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238481
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1378
704
7035
1221950
4316
15244
1238481

آی‌پی شما: 3.145.60.29
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403