ماکرون و لوپن به دور دوم راه یافتند

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه روز یک‌شنبه در حالی برگزارشد که نتایج اولیه از راهیابی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری کنونی و مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به دور دوم حکایت دارد.


بنا به تخمین اولیه شبکه دوم تلویزیون فرانسه امانوئل ماکرون با ۲۸.۴ درسد و مارین لوپن با ۲۳.۴ درسد به دور دوم راه یافتند.
یپیش‌بینی‌های اولیه حاکی است که میزان مشارکت در این رای‌گیری کم‌ترین میزان از سال ۲۰۰۲ تاکنون بود.
میزان مشارکت در رای‌گیری تا ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) ۶۵ درسد بود. این رقم از میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۷ کم‌تر است.
آخرین تخمین شبکه دوم تلویزیون فرانسه از نتیجه انتخابات:
امانوئل ماکرون (جمهوری به پیش) ۲۸.۴ درسد
مارین لوپن (اجتماع ملی) ۲۳.۴ درسد
ژان لوک ملانشون (فرانسه تسلیم‌ناپذیر) ۲۱.۱ درسد
اریک زمور (فتح دوباره) ۷.۰ درسد
والری پکرس (جمهوریخواهان) ۴.۷ درسد
یانیک ژادو (سبزها) ۴.۵ درسد
ژان لاسال (مقاومت) ۳.۲ درسد
فابین روسل (کمونیست) ۲.۴ درسد
نیکولا دوپون تنیان ۲.۱ درسد
ان هیدالگو (سوسیالیست) ۱.۸ درسد
فیلیپ پوتو ۰.۸ درسد
ناتالی آرتو ۰.۶ درسد
ژان لاسال، نامزد ناکام انتخابات می‌گوید در دور دوم از هیچ کدام از دو نامزد حمایت نمی‌کند
ژان لاسال، نامزد ناکام در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که حدود سه درسد آرا را به دست آورد اعلام کرد که در دور دوم انتخابات از هیچ کدام از دو نامزد حمایت نخواهد کرد.
ژان لاسال در مناطق روستایی فرانسه محبوب است.
اولین نظرسنجی پس از دور اول انتخابات: ماکرون ۵۴ درسد، لوپن ۴۶ درسد
نتیجه اولین نظرسنجی پس از اعلام نتیجه دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نشان می‌دهد که ۵۴ درسد رای‌دهندگان قصد دارند در دور دوم به امانوئل ماکرون رای دهند. ۴۶ درسد از رای‌دهندگان نیز در دور دوم از مارین لوپن حمایت می‌کنند.
ماکرون: هیچ چیز مشخص نیست، دو هفته آینده برای فرانسه تعیین‌کننده است
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در جمع هوادارانش تأکید کرد که «هیچ چیز» از تکلیف انتخابات دور دوم مشخص نیست و دو هفته آینده برای فرانسه و اتحادیه اروپا «تعیین‌کننده» است.
ماکرون از حمایت پکرس، هیدالگو، روسل و ژادو تشکر کرد
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی خود در جمع هوادارانش از حمایت والری پکرس، ان هیدالگو، فابین روسل و یانیک ژادو بابت حمایتشان از وی در دور دوم در برابر مارین لوپن تشکر کرد.
او همچنین گفت که دست خود را به سوی کسانی که آماده «کار برای فرانسه» هستند دراز می‌کند.
اریک زمور از نامزدی مارین لوپن در دور دوم حمایت کرد
اریک زمور، نامزد راست افراطی از حزب تازه تأسیس «فتح دوباره» پس از ناکامی در راهیابی به دور دوم انتخابات اعلام کرد که از مارین لوپن، نامزد حزب «اجتماع ملی» حمایت می‌کند. او از هواداران خود خواست تا برای جلوگیری از انتخاب دوباره امانوئل ماکرون در دور دوم به مارین لوپن رای بدهند.
نیکولا دوپون تنیان، نامزد راست‌گرا و مخالف اتحادیه اروپا نیز در صفحه توئیتر خود از هوادارانش خواست تا مانع از انتخاب مجدد امانوئل ماکرون شوند.
نامزدهای حزب جمهوریخواهان و حزب سوسیالیست کم‌ترین آرا را در تاریخ خود کسب کردند
والری پکرس، نامزد حزب «جمهوری‌خواهان» و ان هیدالگو، نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات روز یک‌شنبه کم‌ترین آرای تاریخ این دو حزب را کسب کردند. این در حالی است که هر دو حزب به مدت چند دهه دو حزب اصلی فرانسه بودند. والری پکرس، نامزد «جمهوری‌خواهان» ۴.۷ درسد و ان هیدالگو  ۱.۸ درسد را براساس تخمین اولیه از نتیجه انتخابات کسب کرده‌اند.
حزب «جمهوری‌خواهان» اصلی‌ترین جریان راست سنتی در فرانسه است و حزب «سوسیالیست» نیز تا پنج سال پیش مهم‌ترین حزب چپ‌گرا در این کشور محسوب می‌شود.
لوپن از همه افرادی که به ماکرون رای ندادند خواست به او بپیوندند
مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی »اجتماع ملی» پس از راه‌یابی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه از همه افرادی که در دور اول به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری کنونی رای نداده‌اند خواست تا به جبهه او بپیوندند.
ژان لوک ملانشون: حتا یک رای ما هم نباید به لوپن برسد
ژان لوک ملانشون، نامزد اصلی چپ‌گرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات در جمع هوادارانش تأکید کرد که «حتا یک رای» هم نباید در دور دوم به مارین لوپن برسد.
وی گفت: «ما می‌دانیم به چه کسی هرگز رای نخواهیم داد.»
چند نامزد ناکام انتخابات از ماکرون در دور دوم حمایت می‌کنند
چند نامزد ناکام انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه به دنبال اعلام تخمین اولیه از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند که در دور دوم انتخابات از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فعلی در برابر مارین لوپن حمایت می‌کنند. پالری پکرس، نامزد حزب «جمهوری‌خواهان»، ان هیدالگو، نامزد حزب سوسیالیست و یانیک ژادو، نامزد سبزها از جمله این نامزدها هستند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241391
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
733
1176
1909
1231446
7226
15244
1241391

آی‌پی شما: 18.116.40.53
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403