شوکی که به جامعه خبری وارد شد؛

خط و نشان فرماندار برای یک خبرنگار!

پرسش خبرنگار یکی از رسانه‌های محلی از فرماندار رفسنجان با واکنش عجیب این مسوول مواجه شد که حواشی و تبعات زیادی به همراه داشت.


نشست مطبوعاتی علی‌اکبر پورمحمدی، فرماندار رفسنجان با خبرنگاران در حالی باید به مکانی برای پاسخ‌گویی به جریان رسانه‌ای تبدیل شود که با پاسخ عجیب فرماندار به یکی از خبرنگاران محلی همراه شد.
در این نشست خبرنگار در خصوص انتقال آب رودخانه این شهر به یکی از پروژه‌های بخش خصوصی سوال می‌کند و فرماندار نیز اینگونه پاسخ خبرنگار را می‌دهد: «حواست جمع باشد، یک بار دیگر تکرار کنید در دهانت می‌زنم.»
این فیلم تبعات بسیاری به همراه داشته و جامعه خبری کشور و استان کرمان نسبت به این نوع برخورد فرماندار رفسنجان ابراز تأسف کرده‌اند و خواستار پیگیری مراجعه ذی صلاح شده‌اند.
مدیرکل اخبار داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در توئیتی نسبت به این فیلم عکس العمل نشان داد و نوشت؛ «دهان خبرنگار می‌زنید؟ قرار بود مردم ولی‌نعمت مسوولان باشند.»
بیانیه خانه مطبوعات در خصوص نشست مطبوعاتی رفسنجان
خانه مطبوعات کرمان نیز در این خصوص واکنش نشان داد و اطلاعیه‌ای صادر کرد که به این شرح است؛ از ظهر روز دوشنبه دوم اسفند که اولین گزارش درباره پاسخ «خارج از عرف» سرپرست فرمانداری رفسنجان در قبال سوال یکی از خبرنگارانِ عضو دریافت شد پیگیری موضوع در دستور کار این خانه قرار گرفت.
بر همین مبنا مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان حسب وظیفه ذاتی خانه در دفاع از آزادی بیان و دفاع از حقوق خبرنگاران، مذاکراتی را با استاندار محترم، سرپرست محترم معاونت سیاسی، امنیتی استانداری و مدیرکل روابط عمومی استانداری انجام داد و ضمن ابراز تأسف از «رفتار ناشایست» سرپرست فرمانداری، خواستار اقدامات لازم و ضروری در مواجهه با این موضوع شد.
خانه مطبوعات استان کرمان ضمن غیرقابل توجیه دانستن رفتار سرپرست فرمانداری رفسنجان، پیگیری‌های خود را تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه خواهد داد.
به دلیل برخورد نامناسب با یک خبرنگار؛ سرپرست فرمانداری رفسنجان برکنار شد
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان از برکناری سرپرست فرمانداری رفسنجان به دلیل برخورد نامناسب با یکی از خبرنگاران محلی خبر داد.
عباس تقی زاده اظهارداشت: در پی حواشی نشست مطبوعاتی در فرمانداری رفسنجان و با دستور وزیر کشور سرپرست فرمانداری رفسنجان برکنار شد.
وی خبرنگاران را نماینده افکار عمومی دانست و گفت: تکریم مردم و جامعه خبری که در روی‌دادهای مختلف بار سنگین کاری را به دوش دارند از روی‌کردهای دولت سیزدهم است.
وی رسانه را یکی از ارکان اصلی در راستای توسعه و محرومیت زدایی دانست و گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران در راستای افزایش خدمات رسانی به مردم همیشه همراه و هم‌دل و در کنار مسوولان بوده‌اند.
محمد رضا علیزاده احمد آبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در یادداشتی نوشت: خبرنگاری مسولیت و رسالت توأمان است و خبرنگار، حلقه رابط بین مردم و مسوولان و چشم بینای همیشه بیدار.
هر وقفه و چالشی در مسیر بیان روشن و دقیق خواست و مطالبه مردم از مسولان از سوی هر مسوولی، بی شک در تضاد با گفتمان دولت سیزدهم، دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و نگاه کلی حاکم بر سیستم مردم محور این دولت است.
توهین به یک خبرنگار، از آن مواردی است که می‌تواند مسیر اعتماد سازی به خدمت‌گزاران در دولت سیزدهم را با تخریب و کندی همراه کند و بی شک و بی اغماض قابل قبول نیست.
اقدام انقلابی وزارت کشور و شخص وزیر در واکنش به این اتفاق ناخوشایند، خود گویای اهمیتی است که ارکان دولت به نوع ارتباط با آحاد مردم به ویژه اهالی رسانه با تک تک ارکان دولت دارند.
امید داریم که این رخ‌داد تلخ، دیگر در هیچ جا و جلسه‌ای در سراسر کشور تکرار نشود و همه مسوولان و مدیران به توصیه حضرت آیت‌الله دکتر رییسی رئیس جمهور محترم مبنی بر صعه صدر و تلاش برای خدمت به مردم نهایت توجه و دقت را مبذول دارند.
استعفای محمدآبادی از فرهنگ و ارشاد رفسنجان
ایمان محمد آبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نیز به دلیل توهین فرماندار رفسنجان به خبرنگار و در حمایت از اصحاب رسانه و خبرنگاران که امین جامعه و زبان مطالبات مردم هستند استعفای خود را به مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تقدیم کرده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1243208
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
299
818
3726
1231446
9043
15244
1243208

آی‌پی شما: 3.16.66.206
امروز: چهارشنب، 19 ارديبهشت 1403