ارتش روسیه وارد خاک اوکراین شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه رسما «استقلال» جدایی‌طلبان در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و با آنها «توافقنامه دوستی و کمک متقابل» امضا کرد.


او در یک پیام تلویزیونی گفت که دولت اوکراین «حقوق مردم شرق را که می‌خواهند به زبان خود صحبت کنند و فرهنگ خود را داشته باشند» نادیده گرفته است. وی دولت اوکراین را برخاسته از «کودتای ۲۰۱۴» دانست.
این اقدام آقای پوتین واکنش‌های متعددی را در غرب برانگیخت و بسیاری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین المللی آن‌را محکوم کردند.
آخرین رویدادهای مربوط به بحران اوکراین و تنش میان روسیه و غرب در روز دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفند) را در این صفحه دنبال کنید.
2/21/2022 01:42 AM
گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی: آمریکا متعهد به حفظ تمامیت ارضی اوکراین است
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی گفت که ایالات متحده خود را «متعهد به حفظ تمامیت ارضی اوکراین» می‌داند.
2/21/2022 01:47 AM
رهبران آمریکا، آلمان و فرانسه: این اقدام روسیه بی پاسخ نخواهد ماند
رهبران آلمان، فرانسه و آمریکا در یک گفتگوی تلفنی ضمن محکوم کردن تصمیم ولادیمیر پوتین اعلام کردند که این اقدام «بدون پاسخ» نخواهد ماند.
به‌گفته سخنگوی دولت آلمان رهبران سه کشور «متفق القول بر این باورند که اقدام یک‌جانبه روسیه نقض آشکار پیمان مینسک» است.
2/21/2022 01:45 AM
بلینکن: باید به سرعت و با شدت به روسیه پاسخ داد
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اقدام مسکو در به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک گفت که باید «به‌سرعت و با شدت» به روسیه واکنش نشان داد.
وی همچنین با اشاره به پیمان مینسک گفت که این اقدام روسیه نشان می‌دهد تا چه حد این کشور در قبال دیپلماسی «رفتار متناقضی در گفتار و رفتار دارد.»
وزیر خارجه آمریکا همچنین تصمیم مسکو را «نقض آشکار تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین» خواند.
2/21/2022 01:34 AM
پوتین به ارتش روسیه دستور داد تا «عملیات حفظ صلح» را در شرق اوکراین برعهده بگیرد
ولادیمیر پوتین شامگاه دوشنبه به ارتش روسیه دستور داد تا «عملیات حفظ صلح» در مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در شرق اوکراین را برعهده بگیرد.
هنوز مشخص نیست آیا این تصمیم دستور ورود ارتش به شرق اوکراین است یا خیر. هچنین هیچ اطلاعاتی درباره نحوه انجام این عملیات و زمان‌بندی آن منتشر نشده است.
بر اساس فرمانی که آقای پوتین صادر کرده است از وزارت دفاع و نیروهای مسلح روسیه خواسته شده است تا «حفظ صلح» در جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را تضمین کنند.
این دستور دقایقی پس از آن صادر شد که روسیه استقلال این دو جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین را به‌رسمیت شناخت.
2/21/2022 01:03 AM
دبیرکل سازمان ملل اقدام روسیه را «نقض حاکمیت اوکراین» خواند
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را محکوم کرد.
آقای روسیه این اقدام را «نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین» خواند. وی همچنین این اقدام را «بر خلاف اصول منشور ملل متحد» دانست.
 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست امنیتی مونیخ
2/21/2022 12:57 AM
فرانسه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت و وضع تحریم‌های هدفمند اروپایی شد
 امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تصمیم همتای روس خود در به رسمیت شناختن «استقلال» جمهوری‌های خودخوانده در شرق اوکراین را محکوم کرد.
در بیانیه الیزه آمده است که این تصمیم مسکو «نقض یکجانبه تعهدات بین‌المللی توسط روسیه و حمله به حاکمیت اوکراین است».
فرانسه همچنین خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد و تصویب تحریم‌های هدفمند از سوی اتحادیه اروپا شد.
2/21/2022 12:29 AM
آمریکا تحریم‌هایی را علیه مناطق جدایی طلب در شرق اوکراین وضع می‌کند
ایالات متحده آمریکا از وضع تحریم‌هایی علیه جمهوری‌های خودخوانده در شرق اوکراین خبر داد و هشدار داد که در صورت لزوم اقدامات دیگری را نیز به اجرا خواهد گذاشت.
بنا بر اعلام جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید، جو بایدن به زودی فرمان اجرایی را صادر خواهد کرد که «هرگونه سرمایه گذاری، مبادله یا تامین مالی از سوی آمریکایی‌ها به مقصد این دو جمهوری خودخوانده یا در منطقه ای که محل استقرار آنها است ممنوع خواهد شد».
 
2/21/2022 12:22 AM
تشکیل جلسۀ «شورای دفاع و امنیت ملی» فرانسه به ریاست امانوئل ماکرون
پس از اعلام تصمیم ولادیمیر پوتین در قبال استقلال جمهوری‌های خودخوانده شرق اوکراین «شورای دفاع و امنیت ملی فرانسه» در اواخر روز دوشنبه به ریاست امانوئل ماکرون تشکیل جلسه داد.
2/21/2022 12:16 AM
جو بایدن تصمیم پوتین در به رسمیت شناختن استقلال مناطق شرقی اوکراین را محکوم و بصورت تلفنی با ماکرون و شولتس گفتگو کرد
ایالات متحده اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را محکوم کرد.
کاخ سفید همچنین اعلام کرد که در پی تصمیم اخیر ولادیمیر پوتین، جو بایدن و امانوئل ماکرون و اولاف شولتس، رهبران سه کشور آمریکا، فرانسه و آلمان بصورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده اند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1243213
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
304
818
3731
1231446
9048
15244
1243213

آی‌پی شما: 3.16.147.124
امروز: چهارشنب، 19 ارديبهشت 1403