اوکراین بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت

اوکراین اعلام کرد که بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان «یگانه پایتخت» اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و در سال آینده شعبه‌ای از سفارت خود را در این شهر افتتاح خواهد کرد.


یِوگِن کورنیچوک، سفیر اوکراین در اسرائیل خبر افتتاح شعبه‌ای از سفارت کشورش در بیت‌المقدس (اورشلیم) را در مراسمی که به مناسبت ۳۰ سالگی روابط کی‌یف و تل‌آویو برگزار شده بود، اعلام کرد.
به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، زئیو الکین، وزیر امور بیت‌المقدس دولت اسرائیل که اصالت اوکراینی دارد، در این مراسم حضور داشته است.
کورنیچوک به تایمز اسرائیل گفته است که او انتظار دارد به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی اوکراین در ماه‌های آینده و نه سال‌های آینده انجام شود.
با این حال او گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیش شرط‌هایی برای همکاری امنیتی و دفاعی با اسرائیل دارد که باید پیش از این به رسمیت شناختن محقق شود.
این اتفاق می‌تواند مانند تجربه روابط دیپلماتیک باکو و تل آویو را تکرار کند. جمهوری آذربایجان در ۳۰ سال و به رغم روابط خوب با غرب و فروش نفت و امکان بازسازی ارتش نتوانست مناطق تصرف شده توسط ارمنستان را که برای اتصال قره باغ به خاک اصلی ارمنستان بازپس گیرد و تنها زمانی که نیورهای نظامی باکو توسط مستشاران اسرائیلی آموزش دیدند و نیروی نظامی آن به وسیله پهپادهای اسرائیلی تجهیز شد توان بازپس گیری خاک تصر شده را پیدا کرد.
پیش شرط‌های زلنسکی می‌تواند شامل تقویت نیروی نظامی اوکراین در برابر جدایی طلبان روس تبار اوکراین و افزایش توان دفاعی ارتش اوکراین در برابر ارتش روسیه در زمان حمله احتمالی روسیه به شرق اوکراین شود تا حادثه الحاق کریمه به خاک روسیه دوباره تکرار نشود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1237398
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
295
704
5952
1221950
3233
15244
1237398

آی‌پی شما: 3.22.100.180
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403