آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی سپاه؛ حادثه یا خرابکاری؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن دو تن از مجروحان حادثه آتش‌سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی این نهاد نظامی در غرب تهران خبر داد.


برخی خبرها در عصر یک‌شنبه ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) از آتش سوزی در انبار یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه پاسداران در غرب تهران حکایت داشت.
از سازمان جهاد خودکفایی سپاه به عنوان یکی از مراکزی که در توسعه تجهیزات نظامی به ویژه برنامه موشکی ایران نقش فعالی دارد، نام برده می‌شود.
اینک سپاه پاسداران با تأیید خبر مجروح شدن تعدادی از کارکنان این مرکز تحقیقی اعلام کرد که دو تن از مجروحان به نام‌های «سید مرتضا کریمی» و «حسین عابدی» به علت شدت جراحات وارده شهید شده‌اند.
سپاه پاسداران در اطلاعیه خود به جزییات بیشتری درباره محل دقیق آتش سوزی و دلیل آن اشاره نکرده است.
انتشار خبر آتش سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در حالی است که در سال‌های گذشته گزارش‌هایی مبنی بر «حمله‌های خرابکارانه» به تأسیسات نظامی و هسته‌ای ایران وجود داشته است.
پیشتر نیز برخی از صاحب نظران سیاسی بر نقش اسرائیل در حمله به مراکز نظامی یا هسته‌ای ایران اشاره کرده بودند.
خسارت شدید به «پایگاه موشکی مخفی» سپاه پاسداران وارد شده است
یک شرکت اطلاعاتی اسرائیلی ادعا کرد که در جریان عملیاتی جدید که در در خاک ایران انجام شده، یک «پایگاه موشکی مخفی» سپاه در نزدیکی تهران هدف گرفته شده و انفجار در این پایگاه، آسیب‌هایی جدی به آن وارد کرده است.
این شرکت خصوصی که «ImageSat International» نام دارد، همچنین تصاویر ماهواره‌ای از نمای بیرونی این تأسیسات منتشر کرد که در آن‌ها، خسارات وارده به بخشی از تأسیسات قابل مشاهده بود.
در این تصاویر دیده می‌شود که حدود یک چهارم این تأسیسات موشکی که به گفته این شرکت متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، نابود شده است.
پیش از این سپاه پاسداران اعلام کرده بود که «یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی» وابسته به این نهاد در غرب تهران دچار آتش سوزی شده و این حادثه دو کشته برجای گذاشته است.
تایمز اسرائیل به نقل از این شرکت، محل وقوع انفجار را سایتی متعلق به «گروه صنعتی شهید همت» معرفی کرده است.
به نظر می‌رسد که تأسیسات هدف گرفته شده، از جمله مراکزی بوده است که پیش از این در سال ۲۰۱۷ م از سوی ایالات متحده آمریکا به دلیل «تحقیق و توسعه موشک‌های بالستیک» تحریم شده است.
در سال‌های اخیر تأسیسات نظامی و موشکی ایران بارها هدف حملات نیروهایی ناشناس قرار گرفته است.
یک روز پیش از این علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در جریان ایراد سخنانی، بدون اشاره به این حادثه اعلام کرد که «امروز کسی جرأت نمی‌کند به جنگ نظامی و علنی با انقلاب اسلامی بیاید.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1235002
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
837
683
3556
1221950
837
15244
1235002

آی‌پی شما: 18.191.171.235
امروز: چهارشنب، 12 ارديبهشت 1403