پاریس حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفرش به قطر گفت که طالبان درباره وعده‌هایی که مطرح کرده بود «دروغ» می‌گویند.


وزیر خارجه فرانسه روز یک‌شنبه به قطر خواهد رفت و قرار است با مقامات این کشور درباره انتقال تعدادی از اتباع فرانسوی و همچنین گروهی از افغان‌ها به خارج از افغانستان گفت‌وگو کند. قطر این روزها به مقصد اصلی وزرای خارجه بسیاری از کشورها برای رای‌زنی بر سر تحولات افغانستان تبدیل شده است.
هایکو ماس و آنتونی بلینکن، وزرای خارجه آلمان و آمریکا نیز پیش از این به قطر سفر کرده بودند. دولت قطر که میزبان مذاکرات صلح آمریکا با طالبان بود در تخلیه اتباع خارجی و گروهی از افغان‌ها پیش از خروج نظامیان آمریکا در روز ۹ شهریورنقش پررنگی داشت. این کشور حاشیه خلیج فارس اکنون در حال همکاری با طالبان برای عادی‌سازی شرایط فرودگاه کابل است.
وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناختن حکومت طالبان گفت که این گروه انتظارهای جهانی را برآورده نکرده است و پاریس در چنین شرایطی به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان را بررسی نخواهد کرد.
ژان ایو لودریان گفت: «فرانسه به رسمیت شناختن و برقراری هرگونه رابطه [با طالبان] را رد می‌کند.»
وی افزود: «آن‌ها [درباره وعده‌هایشان] دروغ می‌گویند و تاکنون هم نتیجه‌ای مشاهده نشده است.»
وزیر خارجه فرانسه در ادامه اظهار داشت: «ما منتظر اقدامات طالبان هستیم. آن‌ها به اندکی گشایش اقتصادی و روابط بین‌المللی نیاز خواهند داشت.»
فرانسه در نیمه دوم ماه اوت و پس از سقوط کابل به دست طالبان نزدیک به سه هزار نفر را که ۲۶۰۰ تن از آن‌ها اهل افغانستان بودند از این کشور خارج کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1243814
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
29
161
29
1239482
9649
15244
1243814

آی‌پی شما: 3.15.159.136
امروز: یکشنبه، 23 ارديبهشت 1403