اخوان المسلمین جای القاعده را خواهد گرفت؟

نشست مشکوک نمایندگان ایران با اعضای اخوان‌المسلمین برای تأمین امنیت فراریان و انتقال مزدوران جنگی


در نشستی که اخیراً در لندن برگزار شد، مقام‌های بلندپایه ایرانی و رهبران سازمان بین‌المللی اخوان‌المسلمین در مورد بهره‌برداری از تحولات یمن و افغانستان و تبدیل سرزمین‌های دو کشور به «پناهگاه‌های امن» برای سازمان اخوان‌المسلمین، به‌ویژه پس از آشفتگی‌هایی که یمن و افغانستان دست‌خوش آن شده‌اند، بحث و گفت‌وگو کردند.
در این نشست که در حاشیه چهاردهمین دور «کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی» در لندن، پایتخت بریتانیا در ۹ و ۱۰ ژویيه (۱۸ و ۱۹ تیر) برگزار شد، ابراهیم منیر، قائم‌‌مقام سازمان اخوان‌المسلمین، به‌صورت مجازی شرکت کرد. همچنین خالد ملا، رئیس گروه موسوم به «جماعت علمای عراق»، حسین قاسم، رئیس گروه مشهور به «شورای علمای فلسطین» و عبدالقادر بن قرینه، رئیس «حزب سازندگی ملی» الجزایر که به سازمان اخوان‌المسلمین بسیار نزدیک است، از دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست بودند. علاوه بر این، محمد حسن رسول، هماهنگ‌کننده گروه «ابتکار ملی برای تغییر» از سودان، و شیخ ماهر حمود، رئیس «اتحادیه علمای مقاومت» وفادار به شبه‌نظامیان حزب‌الله و امام جمعه صیدا از لبنان، حضور داشتند.
از ایران محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان که به روابط نزدیک با سازمان بین‌المللی اخوان‌المسلمین شهرت دارد، و حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که بر جلسات موسوم به «وحدت اسلامی» نظارت دارد، در این نشست شرکت داشتند. همچنین، شیخ جعفر فضل‌الله، کارشناس لبنانی، نیز در نشست یادشده حضور داشت.
نفوذ از روزنه «وحدت و مقاومت»
البته جلسات موسوم به «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی»، که ادعا می‌شود هدف از آن دستیابی به «وحدت اسلامی» است، پوششی برای فعالیت‌های اطلاعاتی ایران در برقراری ارتباط با طرف‌های ذی‌نفع در منطقه، به‌ویژه سازمان اخوان‌المسلمین و محور مقاومت است که نظام جمهوری اسلامی آن را در کشورها و سازمان‌های وفادار به خود منحصر می‌داند.
ایران سعی می‌کند با استفاده از شعارهای حاکی از «مقاومت» در برابر آ‌نچه «استکبار جهانی» می‌نامد و به آمریکا و اسرائیل اشاره دارد و شعارهای حمایت از «مستضعفان» در اشاره به ملت‌های تحت حاکمیت نظام‌هایی که ایران آن‌ها را خارج از «محور مقاومت» و نظام‌های «دیکتاتوری» می‌داند، کسب مشروعیت کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1242419
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
328
1433
2937
1231446
8254
15244
1242419

آی‌پی شما: 3.129.67.26
امروز: سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403