دستگیری مدیران سابق و آزادی دستگیر شدگان در خوزستان

معاون دادستان کل کشور روز چهارشنبه ۱۳ امرداد (۴ اوت) گفت در موضوع "حقوق عامه و پیش‌گیری از وقوع جرم" که با موضوع آب خوزستان ‌ارتباط‌ دارد دست به اقدام زده است.


رضا خشنودی‌، معاون دادستان کل کشور گفت: «بخشی از این موضوع ناشی از سوءمدیریت‌ها، اهمال‌ها و ترک فعل‌هایی است که متأسفانه در استان خوزستان در زمینه جلوگیری و پیش‌گیری از بحران‌های پیش آمده، صورت گرفته است.»
خشنودی گفت احضار و بازداشت برخی از مسوولان در خصوص موضوع آب در خوزستان انجام شده و پرونده آن در حال رسیدگی است. خشنودی نامی از مقامات سابق که تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند نبرده است. او اشاره‌ای هم به کشته‌شدگان خوزستانی نکرد.
بنا به گزارش‌های رسیده، شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین پرونده‌ای قضایی برای آرش صادقی، آرش کیخسروی، روح‌الله مردانی، نرگس محمدی، جعفر عظیم‌زاده، رسول بداقی، پوران ناظمی، حمید آصفی و بهزاد همایونی گشوده است.
این فعالان مدنی در تجمعی مسالمت‌آمیز در مقابل وزارت کشور از معترضان خوزستانی حمایت کرده بودند. برخی از آن‌ها پس از تجمع دستگیر و پس از چند ساعت آزاد شدند.
هم‌زمان با تحت تعقیب قرار گرفتن برخی مدیران سابق امور آب، صادق مرادی، رئیس دادگستری استان خوزستان هم روز چهارشنبه ۱۳ امرداد (۴ اوت) از "آزادی اغلب بازداشت شدگان اعتراضات خوزستانی" خبر داد. او گفت معترضان خوزستانی "به دستور رهبری و دستور رئیس قوه قضائیه" از زندان آزاد شدند.
این مقام محلی شمار بازداشت شدگان را اعلام نکرد ولی گفت "اغلب" بازداشت شدگان این اعتراض‌ها که دخالتی در "تخریب اموال عمومی و سلب آسایش و امنیت مردم" نداشتند آزاد شدند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232603
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
427
730
1157
1221950
13682
16017
1232603

آی‌پی شما: 18.221.187.121
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403