اخبار ضد و نقیض از انتخاب علی‌رضا زاکانی به عنوان شهردار تهران

در حالی که چندین خبرگزاری رسمی در ایران از پیروزی علی‌رضا زاکانی در انتخابات منتخبان شورای شهر تهران برای تعیین شهردار پایتخت خبر می‌دهند، مهدی چمران، رئیس شورای ششم در گفتگو با خبرگزاری ایسنا نهایی شدن تکلیف کرسی شهرداری پایتخت را به یکشنبه آینده موکول کرد.


خبرگزاری‌های ایرنا، فارس، تسنیم و مهر عصر چهارشنبه خبر دادند که علی‌رضا زاکانی با کسب بیشترین آرای منتخبان شورای ششم تهران به عنوان شهردار جدید پایتخت ایران انتخاب شد.
همچنین خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز با مخابره خبری تعداد آرای کسب شده توسط زاکانی را نیز گزارش کرد. بر پایه این گزارش، زاکانی در رقابت نهایی با مازیار حسینی، دیگر نامزد سمت شهرداری تهران موفق شده ۱۲ رای منتخبان اصولگرای شورای شهر تهران کسب کند.
بنا به همین گزارش حسینی که مورد حمایت باقر قالیباف، شهردار اسبق تهران و رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی قرار داشت در این رای‌گیری حائز ۹ رای موافق از میان مجموع ۲۱ رای منتخبان شورای شهر تهران شده است.
مازیار حسینی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در دوره قالیباف بود. قالیباف در شهریور ۱۳۹۶ و پس از ۱۲ سال از شهرداری خداحافظی کرد.
با این وجود، مهدی چمران، رئیس تازه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، اخبار منتشر شده درباره انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران را تأیید نکرد و گفت که روز یکشنبه هفته آینده شهردار پایتخت مشخص می‌شود. این در حالی است که ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفته که علی‌رضا زاکانی شهردار منتخب شورا است اما اعلام رسمی این خبر به روز پنج‌شنبه موکول شده است.
علی‌رضا زاکانی از چهره‌های تندرو اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی، یکی از هفت نامزد تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران بود که روز ۱۶ ژوئن(۲۶ خرداد) و در جریان رقابت‌های این انتخابات به نفع ابراهیم رئیسی، نامزد پیروز، کناره‌گیری کرد.
در حال حاضر، پیروز حناچی که چهره‌ای نزدیک به اصلاح‌طلبان به شمار می‌رود، شهردار تهران است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232209
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
33
730
763
1221950
13288
16017
1232209

آی‌پی شما: 3.141.200.180
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403