اعتراضات در بهارستان اصفهان و ایوان غرب

در شهر جدید بهارستان اصفهان و ایوان غرب در استان ایلام تظاهرات اعتراضی برای همدردی با مردم خوزستان برگزار شد.


شامگاه سه‌شنبه ۵ امرداد جمعی از مردم بهارستان با حضور در خیابان‌های این شهر سر دادن شعارهای ضد حکومتی نارضایتی خود از شرایط کشور را اعلام و از اعتراضات مردم استان خوزستان اعلام حمایت کردند.
همچنین تعدادی از مردم در شهرستان ایوان غرب با بستن برخی از خیابان‌ها شعارهایی علیه مسوولان حکومتی سر دادند.
در برخی از تصاویر منتشر شده در بهارستان اصفهان، پوستری از رهبر جمهوری اسلامی از سوی تعدادی از معترضان پاره و به آتش کشیده شده است. در بخش‌هایی از استان گلستان از جمله شهرستان کردکوی هم گروهی از مردم در اعتراض به قطعی برق به خیابان آمدند و علیه این شرایط شعار دادند.
در عین حال از خوزستان خبر می‌رسد که دستگیری‌ها و محدودیت‌ها در این استان افزایش یافته است.
خبرگزاری حقوق بشری در گزارشی به بررسی دومین هفته اعتراضات در استان خوزستان پرداخته است. در این گزارش با اشاره به این‌که ناآرامی‌ها ابتدا در اعتراض به بی‌آبی آغاز شده در ادامه دیگر مطالبات شهروندی هم به مجموعه خواسته‌های مردم افزوده شده و در شعارهای طرح شده است.
همچنین در مجموع ۲۶ شهر استان خوزستان در این مدت شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی بوده است که در بسیاری از موارد اعتراضات با حضور سنگین نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت کشیده شده است.
این در حالی است که بعد از گذشت چند روز از تجمعات در استان خوزستان، به تدریج دیگر شهرها در سایر استان‌های ایران همچون البرز، آذربایجان شرقی، لرستان، اردبیل، تهران، کرمانشاه و اصفهان هم شاهد برگزاری تجمعاتی مشابه برای همدردی و حمایت از مردم خوزستان بوده است.
همچنین گزارش شده دست‌کم ۱۷۱ شهروند در سراسر از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.
اختلال اینترنت و قطعی برق
همچنین برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی همچنان از اختلال در دسترسی به اینترنت در استان خوزستان خبر می‌دهند.
در تهران هم روزهای گذشته تجمعاتی ضد حکومتی برگزار شد که ابتدا با اعتراض به وضعیت قطعی برق آغاز شد و در ادامه به شعارهای تند ضد حکومتی کشیده شد.
در همین راستا، مصطفا رجبی مشهدی، سخن‌گوی صنعت برق کشور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تولید ۴ واحد نیروگاهی و افزایش شدید مصرف برق را دلیل اصلی خاموشی‌های به گفته او «پراکنده» در ایران معرفی کرد.
رجبی مشهدی همچنین از شهروندان ایرانی خواست حتا با خاموش کردن یک لامپ اضافی به جلوگیری از بروز خاموشی‌های بیشتر کمک کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232253
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
77
730
807
1221950
13332
16017
1232253

آی‌پی شما: 18.217.6.114
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403