تظاهرات در آذربایجان شرقی و کردستان در همبستگی با خوزستان

خیابان‌های چند شهر ایران از جمله تبریز، سقز و بجنورد بعدازظهر و شامگاه شنبه صحنه تجمعات اعتراض آمیز در همبستگی با تظاهرات اخیر در استان خوزستان بود.


گزارش‌هایی نیز از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز یا جو ملتهب و امنیتی در شهرهای اردبیل، فولادشهر اصفهان و محمدشهر در استان البرز منتشر شده است.
اعتراض‌ها به بی‌آبی در استان خوزستان در جنوب ایران ۱۰ روز پیش آغاز شد و تاکنون بنا به آمار سازمان عفو بین الملل «دست‌کم هشت نفر» در جریان اعتراض‌ها به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
در همین حال خبرگزاری فارس به نقل از معاون فرماندهی انتظامی لرستان از مجروح شدن دست‌کم چهار مأمور پلیس با تیرهای ساچمه‌ای در جریان ناآرامی‌های شب گذشته در الیگودرز خبر داده است. فارس همچنین از به رگبار بسته شدن چهار مأمور در شادگان خبر داده است.
تظاهرکنندگان در تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی شعارهایی در همبستگی با مردم خوزستان سر دادند. این تجمع با برخورد نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. در سقز واقع در استان کردستان نیز معترضان تظاهرات کردند.
تصاویری که از اعتراض‌ها در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی منتشر شده است نیز شرکت کنندگان را در حال سر دادن شعارهای اعتراض آمیز نشان می‌دهد.
واکنش وزارت خارجه ایران به درخواست کمیسرعالی سازمان ملل
سعید خطیب زاده، سخن‌گوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه روز شنبه میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از آن به عنوان بیانیه‌ای مشابه «یک اعلامیه سیاسی با ادبیات خصمانه» یاد کرد.
میشل باشله در بیانیه خود از مقامات ایران خواسته بود تا به جای «سرکوب» معترضان در استان خوزستان به دنبال مقابله با مشکل بی‌آبی در این استان باشند.
موج جدید اعتراضات در ایران در حالی وارد دهمین روز خود شده است که نیروهای امنیتی کم‌تر از دو سال پیش با اعتراض‌های گسترده در بسیاری از شهرها به شدت برخورد کردند. طبق اعلام سازمان عفو بین الملل بیش از ۳۰۴ نفر در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ کشته شدند. خبرگزاری رویترز شمار کشته شدگان در این اعتراضات را ۱۵۰۰ نفر گزارش کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232213
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
37
730
767
1221950
13292
16017
1232213

آی‌پی شما: 3.23.127.197
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403