بیش از ۵۰۰ پرونده مربوط به تقلب در انتخابات در دادگاه‌های تگزاس در جریان است

دادستان کل تگزاس، کن پاکستون، در آخر هفته اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ پرونده تقلب انتخاباتی برایش آمده است که باید به آن‌ها رسیدگی شود.


پس از دستگیری یک خانم توسط واحد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی این ایالت به اتهام چندین مورد تقلب، خبر رسیدگی به پرونده‌ها از دفتر دادستانی منتشر شد.
پاکستون که فردی جمهوری‌خواه است، با اشاره به این پرونده در توئیترش نوشته است: «هر بار که متوجه تقلبی در انتخابات شویم، آن را مورد پیگرد قانونی قرار خواهیم داد. در حال حاضر، بیش از ۵۰۰ پرونده در زمینه تقلب انتخاباتی داریم که باید به دادگاه ارسال شوند.»
پاکستون اطلاعات بیشتری در رابطه با پرونده‌ها ارائه نداد، اما گفت که «تقلب در انتخابات واقعیت دارد» و این‌که «تگزاسی‌ها شایسته آن هستند که مطمئن شوند آرای‌شان به طور قانونی و در امنیت کامل شمارش می‌شود.»
طبق اخبار منتشرشده از دفتر او که جزئیات کمی نیز در بر دارد، خانم مونیکا مندز در تاریخ ۲۳ ژوئن دستگیر و به زندان شهرستان ویکتوریا منتقل شد.
این اتفاق در حالی رخ داد که هیأت منصفه عالی رای به کیفرخواست هفت مورد رای غیرقانونی، هشت مورد کمک غیرقانونی به یک رای‌دهنده، هشت مورد تصرف غیرقانونی آرا و هشت مورد تقلب انتخاباتی داد.
طبق اخبار منتشرشده، پرونده مندز ارتباطی به انتخابات ۳ نوامبر ندارد. پس از آن‌که مندز با اتهام رای‌گیری غیر قانونی در انتخابات محلی ۲۰۱۸ روبه‌رو
شد، او را به دفتر دادستان کل ارجاع دادند.
فرماندار تگزاس، گرگ ابت، با اشاره به پرونده مندز، اظهار داشت که او و همکارانش لایحه‌ای را تصویب خواهند کرد که به تقویت امنیت انتخابات کمک ‌کند. چند روز پیش، فرماندار اعلام کرد جلسه ویژه‌ای در زمینه قانون‌گذاری ایالتی برگزار خواهد شد تا اقداماتی برای تقلب در میان رای‌دهندگان، نظریه انتقادی نژاد و نحوه رسیدگی ایالت تگزاس به ضمانت‌نامه‌ها اتخاذ شود.
در ماه می، سنای ایالت تگزاس لایحه‌ای را تصویب کرد که اختیار و قدرت بیشتری به ناظران انتخاباتی می‌داد تا دسترسی بیشتری به محل اخذ رای داشته باشند. به علاوه، در این لایحه، مجازات جدیدی علیه مسوولان برگزاری انتخابات تدوین شده است که اگر سد راه ناظران انتخابات شوند، با آن‌ها برخورد شود. هم‌چنین، در صورت بالا بودن تعداد آرای تقلبی، قاضی می‌تواند نتیجه را ملغا اعلام کند و نتیجه را تغییر دهد.
با این حال، طی آخرین ساعات جلسه قانون‌گذاری در تاریخ ۳۰ مه، قبل از آن‌که مجلس با اکثریت جمهوری‌خواه، به لایحه سنا رای دهد، دموکرات‌های مجلس نمایندگان از اتاق محل برگزاری جلسه بیرون آمدند.
ابوت در اوایل همین ماه به دالاس مورنینگ نیوز گفت: «من توقع دارم لایحه‌ای تصویب کنیم که تضمین‌کننده سلامت انتخابات باشد و هم‌چنین باعث اصلاح ضمانت‌نامه‌ها شود. هر دوی این موارد لازم هستند و باید به تصویب برسند. با عبور از این مرحله، می‌توانیم موارد دیگری را هم اضافه کنیم.»
در همین حال، دموکرات‌ها با لایحه اصلاح قانون انتخابات مورد حمایت جمهوری‌خواهان تگزاس مخالفت کرده‌اند. آن‌ها چنین استدلال کرده‌اند که چنین لوایحی باعث محدودیت دسترسی برای گروه‌های اقلیت می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238736
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
228
1405
7290
1221950
4571
15244
1238736

آی‌پی شما: 18.227.114.125
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403