آماده همکاری با رئيس جمهور جدید ایران هستم

در ادامه آخرین تحولات برای احیای توافق هسته‌ای ایران، روز دوشنبه محمد جواد ظریف به دعوت ابراهیم رئيسی دیدار کرد.


سعید خطیب‌زاده، سخن‌گوی وزارت امور خارجه، روز دوشنبه ۳۱ خرداد خبر داد، که وزیر امور خارجه در دیداری که به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامیده با رئيس جمهوری منتخب دیدار و گفت‌وگو کرده است.
خطیب‌زاده همچنین تأکید کرده که در این دیدار دو طرف در خصوص موضوعات مختلفی همچون سیاست خارجی و برجام با یکدیگر صحبت کرده‌اند.
سخن‌گوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با بیان این‌که بعید نیست دور آتی مذاکرات هسته‌ای، دور پایانی باشد، افزود: «متن در حال حاضر روشن و بدون ابهام است. در تمام کارگروه‌ها به متن روشنی رسیده‌ایم. آنچه باقی مانده بیش از این‌که به مذاکره احتیاج داشته باشد نیازمند تصمیم سیاسی همه طرف‌هاست. اگر تصمیمات سیاسی اخذ شود می‌توان امیدوار بود که در دور پایانی گفت‌وگوها قرار می‌گیریم. این موضوعی است که می‌توانیم در روزهای آینده بببینم.»
اظهارات سخن‌گوی وزارت امور خارجه در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته دیپلمات‌های اروپایی به ایران هشدار دادند، مذاکرات نمی‌تواند به صورت نامحدود ادامه یابد.
درهمین راستا، روز دوشنبه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اعلام این‌که آمادگی دارد با ابراهیم رئيسی همکاری کند، افزود: «من خواستار برگزاری هرچه‌ سریع‌تر نشست با رئيس جمهوری جدید ایران و برقراری اعتماد و رابطه متقابل هستم. چرا که ما مدت‌هاست که ما در این مسأله قرار داریم.»
هم‌زمان جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا روز دوشنبه و پیش از آغاز نشست رسمی وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو این نهاد در بروکسل نسب به احیای برجام، با وجود مسیر سخت پیش رو ابراز امیدواری کرد.
شماری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تا پیش از تحویل دولت به ابراهیم رئيسی روند احیای توافق هسته‌ای اجرایی شود.
ششمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و ۴+۱ به همراه ایالات متحده آمریکا، روز یکشنبه ۲۰ ژوئن در وین به پایان رسید. گفته می‌شود دور بعدی دست‌کم ۱۰ روز بعد پی گرفته خواهد شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241411
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
753
1176
1929
1231446
7246
15244
1241411

آی‌پی شما: 3.138.138.144
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403