محسن رضایی به ابراهیم رئیسی تبریک گفت

با پایان رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ ایران در ساعت دو بامداد ۲۹ خرداد، کار شمارش آرا آغاز شد.


مطابق اعلام وزارت کشور، در این دوره از انتخابات، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن بودند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به طور سراسری برگزار شد. هم‌زمان در برخی شهرها انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز انجام شد.
در انتخابات ریاست جمهوری، صلاحیت هفت نامزد از سوی شورای نگهبان احراز شد. با کناره‌گیری سه تن از آن‌ها در واپسین روزهای کارزار‌های تبلیغاتی، انتخابات سرانجام با جضور ابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی برگزار شد.
رد صلاحیت گسترده و عدم تمایل بخش‌های گسترده‌ای از شهروندان برای مشارکت طبق نظرسنجی‌ها، از ویژگی‌های مهم سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران بود.
9:08 AM
محسن رضایی پیروزی ابراهیم رئیسی را تبریک گفت
به گزارش ایسنا محسن رضایی با انتشار پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات را تبریک گفت.
در این پیام آمده است: «این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب حاج سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسوولیت خطیر، طلب می‌کنم.»
این پیام تبریک در حالی منتشر شد که هیچ آمار رسمی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجریان انتخابات اعلام نشده است.
8:09 AM
ستاد انتخابات کشور تا ساعت ۸ صبح هنوز هیچ آماری را از نرخ مشارکت یا نتیجه شمارش آرا اعلام نکرده است
۶ ساعت پس از پایان روند رای‌گیری و بسته شدن تمام حوزه‌های اخذ رای، ستاد انتخابات وزارت کشور ایران هنوز هیچ آماری از از نرخ مشارکت یا نتیجه شمارش بخشی آرا اعلام نکرده است.
صدا و سیما گزارش‌هایی را درباره ازدحام در شعب اخذ رای در ساعات پایانی انتخابات نمایش می‌دهد.
6:37 AM
ستاد انتخابات کشور هنوز آماری را اعلام نکرده است
با گذشت بیش از چهار ساعت از پایان رای‌گیری و آغاز شمارش آرا، ستاد انتخابات کشور هنوز آمار رسمی از روند شمارش آرا را اعلام نکرده بود.
در دوره‌های گذشته شمارش آرا به طور تدریجی اعلام می‌شد. خبرنگار تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران احتمال داده است که از ساعت هفت صبح به وقت ایران اعلام نتایج آغاز شود.
6:26 AM
میزان مشارکت در برخی از شهرها و استان‌ها اعلام شد
پس از پایان رای‌گیری انتخابات ‍۱۴۰۰ میزان مشارکت از سوی مقامات محلی برخی از استان‌ها و شهرها اعلام شد به طوری که محمد علی نبی‌پور، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی میزان مشارکت را در این استان ۵۴ درسد عنوان کرد.  
وی تصریح کرد که تا ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد در مجموع دو میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۱۹ نفر در این استان رای دادند که ۵۴.۶۹ درسد واجدان شرایط را شامل می‌شود. میزان مشارکت در انتخابات ۱۳۹۶ خراسان رضوی ۷۵ درسد اعلام شده بود.
هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز میزان مشارکت در این استان را ۶۱ درسد اعلام کرد. این در حالی است که میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ در این استان ۷۸ درسد بود.
حسین خوش‌اقبال، رئیس ستاد انتخابات استان کرمان‌شاه نیز میزان مشارکت در این استان را ۴۶ درسد عنوان کرد و به ایرنا گفت: «در این دوره از انتخابات ۷۲۴ هزار و ۱۶۰ تعرفه رای معادل ۴۶ درسد واجدین شرایط رای استان کرمان‌شاه مصرف شده است.»
طبق برآوردها میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به انتخابات ۱۳۹۶ کاهش یافته است. هنوز وزارت کشور نتایجی را از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است.
5:17 AM
آغاز شمارش آرا بلافاصله پس از پایان رای‌گیری
کار شمارش آرای انتخابات ۱۴۰۰ ایران بلافاصله پس از پایان رای‌گیری آغاز شد. صدا و سیما باز کردن پلمپ برخی از صندوق‌های رای در شعبه‌های رای‌گیری تهران را به طور مستقیم پخش کرد.
اسماعیل موسوی، سخن‌گوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت که نامزدهای انتخابات ایران می‌توانند تا دو روز پس از پایان رای‌گیری شکایت‌های خود را ارائه دهند. وی همچنین اضافه کرد که ممکن است اعلام نتایج انتخابات با تأخیر انجام شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244618
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
279
305
833
1239482
10453
15244
1244618

آی‌پی شما: 3.145.96.102
امروز: چهارشنب، 26 ارديبهشت 1403