همتی از چشم‌انداز رابطه با اروپا و آمریکا سخن گفت

همین راستا عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی اختصاصی به پرسش‌ها درباره رابطه تهران با اتحادیه اروپا، دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و وضعیت حقوق بشر در ایران پاسخ داد.


عبدالناصر همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی درباره رابطه تهران با کشورهای اروپایی گفت که امیدوار است اجرای برجام و رفع تحریم‌ها در دوره دولت کنونی یا دولت آینده وی مقدمه‌ای برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی ایران با پایتخت‌های اروپایی در چهارچوب «منافع متقابل» باشد.
او همچنین از عمل‌کرد کشورهای اروپایی پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام انتقاد کرد و درباره ساز و کار اینستکس نیز گفت که این روش «هیچ فایده‌ای نداشته» است. عبدالناصر همتی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی اختصاصی از «تبلیغات زیادی رسانه‌های غربی» پیرامون موضوع نقض حقوق بشر در ایران سخن گفت.
وی همچنین اظهار داشت که مردم بنا به نظرسنجی‌ها «اقبال خوبی» به او و برنامه‌هایش نشان داده‌اند. انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد. تاکنون از هفت نامزدی که شورای نگهبان اجازه حضور آن‌ها در عرصه رقابت انتخاباتی را داده بود سه نفر انصراف داده‌اند.
به این ترتیب رئیس جمهوری آینده از بین ابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخاب خواهد شد.
همتی با این سخنان برای جهان غرب پیغامی فرستاده است مبنی بر این‌که دولت حسن روحانی برجام را احیا و دولت عبدالناصر همتی ان را اجرایی و تدوام خواهد بخشید.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244587
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
248
305
802
1239482
10422
15244
1244587

آی‌پی شما: 18.219.132.107
امروز: چهارشنب، 26 ارديبهشت 1403