چهره بی نقاب یک انتخابات

رهبر جمهوری اسلامی پرده‌ها را برانداخته و تکلیف روشن است: جز آقا، همه فرمانبدار هستند، حتا اگر خود از کارگزاران نظام باشند!


سخنان رهبر جمهوری اسلامی خطاب به اعضای مجلس شورای اسلامی، قاعدتاً باید همان اندک تردید باقی‌مانده برای هواداران جمهوری اسلامی را از میان بردارد و دست‌کم، آنان را نیز به این نتیجه رسانده باشد که انقلاب ۱۳۵۷ و نظام جمهوری اسلامی، چیزی نبوده است جز پیروزی نیرویی که از همان عصر مشروطیت تا امروز به دنبال بازگرداندن شیوه و روش حکمرانی به دوران پیشامشروطیت بوده است.
رهبر جمهوری اسلامی، برای پوشیدن کسوت سلطانی، راه و چاره‌ای جز انهدام و بی اعتبار ساختن قانون، نهادهای مدنی و سیاسی مدرن و همه آنچه که پس از مشروطیت به دشواری بسیار و هزینه‌های فراوان به دست آمده بود، نداشت!
اکنون او در آخرین سال‌ها،  ودر حالی که شرایط را برای جانشینی آماده می‌کند که بی‌تردید خود از هم اکنون انتخاب کرده است، آخرین پرده‌های باقی مانده بر مجسمه «سلطان» را برمی‌دارد؛ و در حالی خطاب به کسانی که روزی قرار بود «نماینده مردم» در «پارلمان» باشند و اکنون به «عضو مجلس شورای اسلامی» بدل شده‌اند، سخن می‌گوید که پشت سرش عبارتی عربی و نیمه جمله‌ای از علی ابن ابی طالب به این معنا نصب شده است:« رعیت اصلاح نمی‌شود، مگر والیان او صالح باشند.»
تکلیف روشن است. جز ولی مطلقه فقیه، همه فرمانبردار هستند، حتا اگر خود از کارگزاران نظام باشند. درست به همین دلیل است که او در سخنرانی‌اش از قضا کم‌تر به رد صلاحیت‌شدگان، منتقدان و مخالفان، و بیشتر به نامزدهای تأیید صلاحیت شده و اعضای مجلس شورای اسلامی هشدار می‌دهد که از این پس مواظب باشند، بی احتااطی نکنند و حد و مرز و جایگاه خود را بشناسند.
رهبر جمهوری اسلامی، پس از نصب اعضای مجلس شورای اسلامی، که اکنون مطیع‌تر از هر زمان دیگر، همچون مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان، نهادهایی حایل و صرفاً مجری اوامر و منویات هستند، به آن‌ها یادآوری می‌کند که درست است تریبونی در اختیار دارند که فعلاً همه می‌توانند آن را بشنوند، اما خود باید بیش و پیش از هر کس دیگر مواظب گفته‌ها و کرده‌های خود باشند و نگذارند کار به نظارت و توبیخ و تمشیت کسانی برسد که روزگاری قرار بود نماینده مردم و تجلی خواست و اراده مردم در تعیین سرنوشت خود باشند.
با حکم حکومتی رئیسی را رئیس جمهور کنید
با این کار از هزینه‌های بیهوده از جیب ملت ایران، که زندگی بسیاری از آن‌ها زیر خط فقر قرار دارد، جلوگیری می‌شود.»
محمدجواد حجتی کرمانی از روحانیون باسابقه جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از روند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در ایران انتقاد کرد و تأیید نامزدهای عمدتاً با یک گرایش سیاسی مشابه از سوی شورای نگهبان را برای رقابت در انتخابات خرداد‌ماه باورناپذیر دانست.
وی در بیانیه خود با عنوان «تیر خلاص به تابوت جمهوریت نظام» که در اختیار پایگاه خبری جماران گذاشته است، با بیان این‌که «اعلام نامزدهای عمدتاً یک‌دست ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در باور نمی‌گنجد!» نوشته است: «دستاورد سیاسی کسانی که سیاست نمی‌دانند و به آرا و افکار صاحب‌نظران وقعی نمی‌نهند، همین است!»
وی در ادامه با این هشدار که «دلسردی و بی‌تفاوتی عامه مردم و نیز شمار فراوانی از صاحب‌نظران و ناظران امور، بسیار خطرناک است و هر روز خطرناک‌تر می‌شود»، از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است «با استفاده از قدرت قانونی و فراقانونی خود، مردم را از زحمت شرکت در انتخابات صوریِ نمایشی‌ـ‌‌فرمایشی مُعاف» کرده و با صدور یک «حکم حکومتی» ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی را اعلام کند.
محمدجواد حجتی کرمانی از شاگردان امام خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و همچنین حسین‌علی منتظری، که زمانی جانشین امام بود و بعداً مورد غضب امام واقع شد و تحت بازداشت خانگی قرار گرفت، بود که سابقه نمایندگی در چند دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه خود دارد.
وی در ادامه این پیشنهاد کنایه‌آمیز خود گفته است، با این کار از هزینه‌های بیهوده از جیب ملت ایران، که زندگی بسیاری از آن‌ها زیر خط فقر قرار دارد، جلوگیری می‌شود و مردم با «صراحت و صداقت برخاسته از روشن‌بینی و شجاعت رهبری» به زندگی روزمره خود می‌پردازند و از «شر تبلیغات توخالی و
مناظره‌های احتمالیِ میان‌تهیِ تکراری» رها می‌شوند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244063
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
29
129
278
1239482
9898
15244
1244063

آی‌پی شما: 3.139.105.83
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403