رهبر احتمالی کره شمالی

کیم یو جونگ در صورت مرگ برادرش، محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی او است.


هم‌زمان با افزایش شایعات درباره وضعیت سلامتی کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، موضوع جانشین احتمالی او نیز توجه جهانی را به خود جلب کرده است.
کیم‌جونگ اون از روز ۱۱ آوریل در انظار عمومی ظاهر نشده است. برخی رسانه‌ها گفته‌اند که او پس از انجام جراحی قلب به کما رفته است، برخی دیگر از مرگ او نوشته‌اند و افراد دیگری هم بوده‌اند که وضعیت سلامتی او را رو به بهبود اعلام کرده‌اند. تلویزیون دولتی کره شمالی تاکنون واکنشی به این اخبار نشان نداده است.
اما اگر کیم‌جونگ اون مرده باشد، شیوه جانشینی و اداره کره شمالی پس از مرگ او اندکی پیچیده است.
به صورت کلی اکنون سه گزینه جدی برای جانشینی کیم‌جونگ اون وجود دارد: خواهر کوچک‌ترش «کیم یو جونگ»، برادر بزرگ‌ترش «کیم جونگ چول» و پسر ده‌ساله‌اش.
در میان این گزینه‌ها، محتمل‌ترین جانشین، خواهر کوچک‌تر او است. او هم می‌تواند به رهبری این کشور برگزیده شود و هم می‌تواند ریاست شورای موقت رهبری این کشور تا بالا رفتن سن فرزند پسر کیم‌جونگ اون را به عهده داشته باشد.
برکشیده شدن برادر بزرگ‌تر یعنی کیم جونگ چول و رسیدن او به جایگاه رهبری کره‌شمالی با توجه به اینکه او هیچ‌گاه در مرکز سیاست این کشور قرار نداشته و سررشته‌ای هم از امور جاری در کره‌شمالی و مناسبات قدرت ندارد، غیرمحتمل به نظر می‌رسد. چول بیش از آنکه به سیاست و اخبار بین‌الملل علاقه داشته‌ باشد، شیفته موسیقی است. گفته شده که او گیتارنوازی بااستعداد است.
خواهر غم‌خوار، جانشین مقتدر
در این میان، کیم یو جونگ، خواهر کوچک رهبر کره‌شمالی اکنون محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی برادر ۳۶ ساله‌اش است. او هم‌اکنون عضو علی‌البدل هیئت سیاسی کره‌شمالی (مهم‌ترین نهاد زیرمجموعه رهبری) است.
مانند همه‌چیز در کره‌شمالی، اطلاعات در مورد این زن مقتدر نیز جسته‌وگریخته و پرابهام است. گفته شده است که او پنج سال از برادرش کوچک‌تر است و اکنون ۳۱ ساله است.
در سال ۱۹۹۶ که رهبر کنونی کره‌شمالی در برن سوئیس مشغول تحصیل بود، کیم یو جونگ که در آن زمان هشت ساله بود، با برادر نوجوانش زندگی می‌کرده که از ارتباط بسیار نزدیک این خواهر و برادر حکایت دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244273
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
239
129
488
1239482
10108
15244
1244273

آی‌پی شما: 18.216.60.13
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403