ایران آماده برقرای ارتباط نزدیک با عربستان است

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برقراری ارتباط میان ایران و عربستان را تأیید کرده است.


به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) ظریف تصریح کرده که جمهوری اسلامی آماده برقراری رابطه‌ای نزدیک با عربستان سعودی است. او همچنین ابراز امیدواری کرده که تماس‌های اخیر میان دو کشور منجر به یک همکاری بزرگتر برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه و به خصوص در مورد جنگ یمن شود.
دو کشور ایران و عربستان سعودی از سال ۲۰۱۶ روابط دیپلماتیک فی مابین را قطع کرده‌ و در بسیاری از درگیری‌های منطقه‌ای از جمله در یمن به طور نیابتی با یک‌دیگر در نبرد هستند. در یمن عربستان سعودی رهبری ائتلافی از کشورهای عربی را بر عهده دارد که با شورشیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی می‌جنگند.
خبر مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان نهم آوریل منتشر شده بود. عربستان ابتدا این خبر را تکذیب ولی بعد از چند هفته تأیید کرد. جمهوری اسلامی نیز به طور رسمی روز دوشنبه گذشته دیدار میان مقامات دو کشور را تأیید کرد.
محمد جواد ظریف در سوریه درباره تنش‌های اخیر میان اسرائیل و فلسطینیان نیز گفت‌وگو کرده است. به گزارش رسانه‌های سوریه او آنچه را که "اعمال جنایتکارانه صهیونیست‌ها در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی" نامیده، به شدت محکوم کرده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244360
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
21
305
575
1239482
10195
15244
1244360

آی‌پی شما: 18.222.3.255
امروز: چهارشنب، 26 ارديبهشت 1403