صلاحیت این داوطلبان تأیید شد

به گفته فارس، صلاحیت این داوطلبان تأیید شده است: ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی.


خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از رد صلاحیت علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد و اسحاق جهانگیری برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
فارس در خبری با عنوان «نه شورا به بانیان وضع موجود» نوشت: «با پایان یافتن بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان، اسامی نامزدهای نهایی به وزارت کشور ارسال شد. شنیده‌های خبرنگار فارس از منابع مطلع حاکی از آن است که صلاحیت آقایان علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد و اسحاق جهانگیری مورد تأیید قرار نگرفته است.»
هم لاریجانی و هم احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی هستند
ایسنا دوشنبه شب گزارش داد که شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را مشخص و به وزارت کشور اعلام کرده است.
به گزارش ایسنا، شنیده‌ها حاکی از این است که پس از بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ۱۰ روز در شورای نگهبان، نهایتاً این شورا نتایج احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان را مشخص و به وزارت کشور اعلام کرده است.
علی لاریجانی دوازده سال رئیس مجلس شورای اسلامی بود و پیش از آن به حکم علی خامنه‌ای سال‌ها ریاست صدا و سیمای حکومتی ایران را به عهد داشت. محمود احمدی‌نژاد دو دوره رئیس جمهوری ایران بود. هم لاریجانی و هم احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی هستند.
اسحاق جهانگیری در هشت سال گذشته، معاون حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران بوده است.
در تصویری که خبرگزاری فارس برای این مطلب به کار برده، عکس مصطفا تاجزاده، نامزد اصلاح‌طلب هم دیده می‌شود که در دولت محمد خاتمی، معاون سیاسی وزارت کشور بود و بعد از تظاهرات اعتراضی به انتخابات ۱۳۸۸ چند سال را در زندان گذراند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244145
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
111
129
360
1239482
9980
15244
1244145

آی‌پی شما: 18.188.254.179
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403