صدا و سیما مانند گذشته به تحریف و تخریب ادامه می‌دهد

معاون اول حسن روحانی و کاندیدای دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از عمل‌کرد صدا و سیما در حساب توییتری خود نوشت: «صدا و سیما طبق روال گذشته تحریف و تخریب را ادامه می‌دهد.

دفاع از عمل‌کرد دولت را رئیس‌جمهوری و وزرا انجام می‌دهد.من می‌خواهم از عواملی بگویم که مسبب بحران‌های امروز ایران هستند و از برنامه‌هایی که برای مقابله با آن‌ها دارم. به‌قصد افق‌گشایی آمده‌ام.»
اسحاق جهانگیری که به دلیل عمل‌کرد دولت و همراهی با حسن روحانی زیر تیغ انتقادات قرار دارد، پیش از این نیز اعلام کرده بود که از گفت‌وگو با سایر کاندیداها استقبال می‌کند.
فارغ از روی‌کرد سیاسی اسحاق جهانگیری، انتقادات او از صداوسیما تنها منحصر به او نیست. صدا و سیما که رئیس آن را رهبری به‌طور مستقیم منصوب می‌کند، همواره متهم بوده به جای آن‌که به عنوان رسانه ملی، بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های همه گروه‌های سیاسی، دست کم در چارچوب جمهوری اسلامی باشد، به شکلی یک‌جانبه تنها دیدگاه اصول‌گرایان و گروه نزدیک به هسته مرکزی قدرت را تبلیغ کرده و دیگر جناح‌ها را هدف حمله قرار داده است.
در همین راستا، علی لاریجانی که سابقه ریاست سازمان صداوسیما را نیز در کارنامه خود دارد، با حضور در کلاب‌هاوس به انتقادها به ساخت و پخش برنامه «هویت» علیه روشن‌فکران و دگراندیشان به‌عنوان مکمل قتل‌های زنجیره‌ای در ایران نیز پاسخ داد و مدعی شد از ساخت این برنامه مطلع نبوده است و آن را اشتباه دانست، هرچند منتقدان وی در همین جلسه این سخن لاریجانی را نپذیرفتند و تأکید کردند بنا به شواهد و اسناد او نمی‌توانسته از این موضوع بی‌خبر باشد.
برنامه «هویت» در سال ۱۳۷۵ از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد که در آن، برخی از چهره‌های فرهنگی و روشن‌فکران ایران، مانند احمد شاملو، هوشنگ گلشیری، داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی، عبدالحسین زرین‌‌کوب به‌عنوان «تئوریسین‌ها» و «مجریان تهاجم فرهنگی» معرفی شدند.
صدا و سیما در حالی تلاش می‌کند که غیرخودی‌ها و مخالفان را تخریب کند که فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی عملاً انحصار را از دست این نهاد در آورده و فاصله بین واقعیت و خبر را کاهش داده است. با این حال حکومت در تلاش است تا حضور خود در این بخش را نیز تثبیت کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244255
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
221
129
470
1239482
10090
15244
1244255

آی‌پی شما: 3.137.211.23
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403