حسین دهقان از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد

حسین دهقان، وزیر دفاع کابینه نخست حسن روحانی و از مشاوران نظامی رهبر جمهوری اسلامی عصر دوشنبه انصراف خود را از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد.


او در پیامی توییتری ضمن انتشار این خبر، حمایت خود را از نامزدی ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه اعلام کرد.
در پیام توییتری دهقان آمده است: «این‌جانب حسین دهقان با توجه به حضور افرادی از جناح‌های سیاسی و افراد مستقل، ضرورتی به ادامه حضور نمی‌بینم و انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام و تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب و کاندیدای جبهه انقلاب و در رأس آن جناب سید ابراهیم رئیسی قرار می‌دهم.»
انصراف او در حالی اعلام می‌شود که دهقان حدود ۳ ماه پیش از این در ۱۳ اسفند، در یک پیام توییتری اعلام کرده بود که در جریان این انتخابات به نفع هیچ نامزد دیگری کنار نخواهد رفت.
او در آن زمان نوشت: «برای فدا شدن آمده‌ام ... به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارم، با هیچ فردی ائتلاف نخواهم کرد و به نفع هیچ‌کس کنار نخواهم کشید.»
حسین دهقان با بیش از ۴۰ سال سابقه عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نخستین فردی بود که نامزدی خود را در انتخابات امسال اعلام کرد و برخی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی بر این باورند که احتمالاً دلیل انصراف او، رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان بوده است.
امسال در میان داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، نام دست‌کم ۵ چهره شناخته شده نظامی دیده می‌شد که عبارتند از محسن رضایی میرقائد، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده پیشین سپاه پاسداران؛ سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا سپاه؛ رستم قاسمی، معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه و وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد؛ علی‌رضا افشار، از فرماندهان ارشد سپاه و در نهایت حسین دهقان.
شمار داوطلبان با پیشینه نظامی بیش از این ۵ نفر است چراکه حتا علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی نیز یک عضو سابق سپاه است.
اسامی تأیید صلاحیت شده‌ها اعلام شد
خبر انصراف حسین دهقان در حالی اعلام شد که کم‌تر از یک ساعت پیش از آن رسانه‌های ایران به نقل از عباس‌علی کدخدایی، سخن‌گوی شورای نگهبان نوشتند که نتایج بررسی‌های انجام شده از سوی این شورا برای «احراز صلاحیت» داوطلبان سه‌شنبه به وزارت کشور فرستاده می‌شود.
بنا به گزارش ایرنا، کدخدایی اعلام کرد: «پس از طی مراحل اداری و قانونی، نتایج بررسی‌ها فردا سه‌شنبه به وزارت کشور ارسال می‌شود. اعضای شورای نگهبان درباره برخی از داوطلبان ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آن‌ها را شنیدیم.»
فهرست نامزدهای تأیید صلاحیت شده در حالی اعلام ‌شد که امسال سخنان برخی از اعضای شورای نگهبان مبنی بر احتمال رد صلاحیت نامزدها حتا در «لحظات آخر» برگزاری انتخابات یا در دوران تبلیغات انتخاباتی، جنجال جدیدی را در محافل سیاسی ایران بوجود آورده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244235
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
201
129
450
1239482
10070
15244
1244235

آی‌پی شما: 3.15.151.21
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403