در آستانه توافق بر سر احیای برجام هستیم

روحانی: گام اصلی و بزرگ را برداشته‌ایم و توافق اصلی انجام شده است.


عباس عراقچی، رئیس هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی در مذاکرات برجام در وین گفت: «به چارچوب یک توافق رسیده‌ایم. به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه‌هایی که خواهد داشت مشخص شده است. البته مذاکرات در مورد متن به پایان نرسیده و در مورد بسیاری از بندهای توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم.»
به گزارش ایرنا، عراقچی افزود: «برخی از موضوع‌های کلیدی کماکان مورد اختلاف است و در مورد آن توافق حاصل نشده است، به همین دلیل هیأت‌ها تصمیم گرفتند که چند روزی تنفس بدهند و برای انجام مشورت‌های لازم به پایتخت‌ها مراجعه کنند.»
عراقچی ابراز امیدواری کرد که با ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای وین در هفته آینده، «هیأت‌ها که می‌آیند، تصمیمات خود را برای رسیدن به یک توافق گرفته باشند.»
هم‌زمان، حسن روحانی، رئیس جمهوری که تا چند هفته دیگر عمر دولتش به پایان می‌رسد، در جریان افتتاح یک طرح پتروشیمی گفت تا پیش از واگذاری کار به دولت بعدی، تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو خواهد شد.
او گفت: «امروز در وین آمده‌اند و در حال مذاکره هستند و قبول دارند که تمام تحریم‌های اصلی را برخواهند داشت ... در مسائل اصلی چون تحریم نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه، بانک مرکزی و بانک‌ها همه را قبول کرده‌اند و تمام شد.»
او اضافه کرد: «گام اصلی و بزرگ را برداشته‌ایم و توافق اصلی انجام شده است، البته در مواردی هم در حال بحث هستیم تا به توافق نهایی برسیم، اما دولت کار را انجام داده است. سه ماه قبل همه ذهنم مشغول بود که آیا این دولت و ما می‌توانیم؟ ولی توانستیم کمر کرونا و تحریم را بشکنیم.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244074
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
40
129
289
1239482
9909
15244
1244074

آی‌پی شما: 18.225.235.17
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403