نخست وزیر لبنان قادر به تشکیل دولت نیست

کشورهای غربی و نهادهای ارائه‌کننده حمایت مالی تحت رهبری فرانسه، آزاد کردن پول برای لبنان را به تشکیل دولتی متشکل از افراد تحصیل‌کرده و متخصص منوط کرده‌اند.


رئیس‌جمهور لبنان می‌گوید که به نظر او سعد حریری، سرپرست نخست‌وزیری، توان تشکیل دولت و خروج کشور از بحران مالی را ندارد.
رای میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، در نامه‌ای که روز جمعه در پارلمان این کشور قرائت شد صادر شده و قانون‌گذاران قرار است درباره آن مذاکره کنند.
لبنان در چند ماه گذشته صحنه ماه‌ها مذاکرات سیاسی برای ساماندهی به بحران‌های سیاسی و اقتصادی کشور بوده و خطر جدایی فرقه‌ای این کشور را تهدید می‌کند.
دولت فعلی لبنان از ماه اوت و انفجار عظیم بندرگاه بیروت که منجر به استعفای دولت شد، به شکل سرپرست و موقت انجام وظیفه کرده است. انفجار بندرگاه بیروت در نیمه تابستان، کار نجات اقتصاد کشور را که از سال ۲۰۱۹ با مشکلات جدید مواجه بود، پیچیده‌تر کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، میشل عون، که از مسیحیان مارونی لبنان است، در نامه خود می‌گوید: «محرز شده که سرپرست نخست‌وزیری قادر به تشکیل
دولتی نیست که بتواند با موسسات مالی خارجی، صندوق‌های بین‌المللی و کشورهای کمک‌کننده تماس برقرار کند.»
سعد حریری، که مسلمان سنی است و مانند پدرش که در سوءقصد جان باخت، چند دوره نخست‌وزیر بوده است، در جلسه روز جمعه مجلس لبنان حضور داشت.
حریری در ماه اکتبر و پس از شکست سرپرست سابق نخست‌وزیری، مأمور تشکیل کابینه‌ شد.
کشورهای غربی و نهادهای ارائه‌کننده حمایت مالی تحت رهبری فرانسه، آزاد کردن پول برای لبنان را به تشکیل دولتی متشکل از افراد تحصیل‌کرده و متخصص منوط کرده است. مذاکرات لبنان با صندوق بین‌المللی پول برای گرفتن حمایت مالی نیز به نتیجه‌ای نرسید.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244039
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
5
129
254
1239482
9874
15244
1244039

آی‌پی شما: 3.19.223.242
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403