پول‌های بلوکه شده به جیب حماس و حزب الله می‌رود

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هشدار داد، دلارهای آمریکایی که در صورت بازگشت دولت بایدن به برجام به ایران می‌رود، در نهایت صرف گروه‌های تروریستی مانند حماس می‌شود که هم‌اکنون درگیر حمله‌های راکتی به اسرائیل است.


پومپئو که با اتاق خبر آمریکا در شبکه فاکس‌نیوز صحبت می‌کرد، بحران جاری در اسرائیل را به تلاش دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای ارتباط داد.
توافقی که دولت ترامپ سه سال قبل آن را «بدترین توافق تاریخ آمریکا» عنوان کرده و از آن خارج شده بود. او هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران منابع مالی را برای گروه‌های نیابتی خود در منطقه هزینه می‌کند.
وزیر امور خارجه سابق آمریکا در ادامه گفت که آنچه امروز تغییر کرده این است که دولت بایدن برای این‌که چند میلیارد پول دو، پنج، هفت یا ده میلیارد
دلار، به جمهوری اسلامی بدهد با ایرانی‌ها در وین پای میز مذاکره نشسته است.
پومپئو هشدار داد: «این همان پولی است که به دست حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی می‌رسد.» ما پول را به همان رژیمی می‌دهیم که از همان گروه‌های «تروریستی» حمایت می‌کند که در حال حمله راکتی به اسرائیل هستند.
در همین حال مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ نیز وضعیت فعلی و بحران در اسرائیل را به «شکست‌"های دولت بایدن ارتباط داد و گفت دولت بایدن به جای این‌که با قدرت به دنبال صلح باشد، ضعف نشان می‌دهد و هزینه آن را دوستان ما در اسرائیل می‌پردازند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز پیش‌تر «ضعف» بایدن را عامل وضعیت فعلی در منطقه عنوان کرده بود.
اظهارات وزیر امور خارجه سابق آمریکا در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌ها از وین، محل برگزاری مذاکرات ایران و کشورهای باقی‌مانده در برجام (بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه) و آمریکا، حاکی از خوش‌بینی طرفین نسبت به پیشرفت به سوی یک توافق است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1245353
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
52
236
1568
1239482
11188
15244
1245353

آی‌پی شما: 18.225.98.18
امروز: شنبه، 29 ارديبهشت 1403