حماس را یا باید وادار به تسلیم کرد یا از بین برد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل روز چهارشنبه هشدار داد در صورت شکست گزینه تسلیم حماس، وظیفه دولت نابودی این گروه است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه نتانیاهو، ۹ روز پس از آغاز جنگ میان اسرائیل و فلسطینیان در نوار غزه و در جمع سفیران کشورهای خارجی گفت: «برای مقابله با حماس دو گزینه بیشتر نداریم، یا باید تا آخر خط رفت، و این همیشه یک احتمال بوده، یا باید آن‌ها را وادار به تسلیم کرد.» نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که این کشور هم‌اکنون «به‌شدت» در حال پیشبرد عملیات نظامی برای تسلیم حماس است اما «هیچ گزینه‌ای را کنار نمی‌گذارد.»
از ۹ روز پیش تاکنون دست‌کم ۲۱۹ فلسطینی در نوار غزه و ۱۲ اسرائیلی در جریان آتش متقابل دو طرف جان خود را از دست داده اند. عمل‌کرد هر دو طرف و به‌ویژه اسرائیل به دلیل نادیده گرفتن مبانی حقوق بین‌الملل بشردوستانه از سوی جامعه جهانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
نتانیاهو درباره استراتژی اسرائیل در جنگ با حماس در نوار غزه گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم دقیقاً این است: کاهش توان، امکانات [عملیات] تروریستی و اراده آن‌ها. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا فوراً آرامش را برقرار و تا حد امکان از بروز تلفات انسانی پرهیزیم کنیم.» نخست وزیر اسرائیل گفت اگر حماس احساس کند پیروز جنگ است، این یک شکست بزرگ برای ما و غرب خواهد بود.
تنها مرکز تست بیماری کوید در نوار غزه دیروز در بمباران هوایی ارتش اسرائیل نابود شد. هم‌زمان اسرائیل گذرگاه کرم شالوم و جنوب نوار غزه و در مرز این باریکه با مصر را مسدود کرد. سازمان ملل متحد با انتقاد از روی‌کرد تل آویو، نسبت به آوارگی ده‌ها هزار فلسطینی ساکن نوار غزه هشدار داد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1245336
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
35
236
1551
1239482
11171
15244
1245336

آی‌پی شما: 18.191.125.109
امروز: شنبه، 29 ارديبهشت 1403