ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی

استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است، تأکید کرد: با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.


اهتمام ویژه دستگاه قضائی به منظور برخورد جدی با قانون شکنان است. رصد دقیق تحرکات غیرقانونی و مقابله با فعالیت‌های غیرمجاز در فضای مجازی از سوی متولیان امر به منظور حفظ سلامت انتخابات و جلوگیری از تخلفات، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
نقش رسانه‌ها در رونق بخشی به فضای انتخابات و پیشگیری از جرایم و تخلفات، محوری و اثرگذار است و در این راستا؛ اقدام در جهت آگاهی بخشی و
تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی برای ایجاد فضای امید و شور و نشاط در سطح جامعه بسیار حائز اهمیت است.
تبلیغات پیش از موعد به منزله پایبند نبودن به قانون است و افراد حق ندارند پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات، در این خصوص اقدام کنند.
فعالیت انتخاباتی مسوولین ادارات و کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از امکانات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.
استفاده از تجربیات انتخابات گذشته، شناسایی و رفع نقایص احتمالی و آموزش عوامل اجرایی از مهمترین نکاتی است که در برگزاری انتخابات پیش رو باید مدنظر قرار گیرد.
زیرساخت‌های الکترونیک مناسب و قابل توجهی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ایجاد شده است اما باید نحوه عمل‌کرد دستگاه رای گیری الکترونیکی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها آموزش داده شود تا مردم بتوانند به راحتی و به گونه‌ای که اختلالی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشود در رای گیری شرکت کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1245341
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
40
236
1556
1239482
11176
15244
1245341

آی‌پی شما: 3.128.156.46
امروز: شنبه، 29 ارديبهشت 1403