سوریه با حمایت روسیه از کنترل مخالفان مسلح خارج شد

رسانه‌های دولتی سوریه از آزادی یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین شهرهای تحت کنترل شورشیان در شمال غربی این کشور خبر دادند.

تلویزیون دولتی سوریه با نشان دادن تصاویری از آغاز پاک‌سازی شهر مرات النعمان توسط سربازان ارتش این کشور خبر داد. مطابق اعلام دولت سوریه این شهر در پی حمله ارتش این کشور و با حمایت نظامی روسیه تصرف شده است و در نتیجه آن سدها هزار نفر از غیرنظامیان ناچار به ترک منازل خود شده‌اند و به مناطق امن‌تر استان ادلب پناه برده‌اند.
شهر مرات النعمان واقع در استان ادلب که از سال ۲۰۱۲ در تصرف شورشیان بوده است. این شهر به جهت این‌که در مسیر بزرگ‌راهی قرار گرفته است که دمشق را به حلب متصل می‌کند از اهمیت استراتژیکی برای دولت سوریه برخوردار است.
ارتش سوریه پس از شکسته شدن سد مقاومت شورشیان دست‌کم ۶ روستای نزدیک به مرات النعمان را نیز به تصرف خود درآورده است.
هدف بعدی ارتش سوریه آزادسازی شهر سراقب است. سراقب آخرین شهر واقع شده در مسیر بزرگ‌راه حیاتی سوریه است که هم‌چنان در تصرف مخالفان مسلح قرار دارد.
نیروهای سوری در ماه اوت نیز خان‌شیخون دیگر شهر واقع شده در مسیر بزرگ‌راه شمال به جنوب سوریه را به کنترل خود در آورده بود.
استان ادلب حدود ۳ میلیون غیرنظامی را در خود جای داده است و به همین دلیل عملیات ارتش سوریه در این استان با نگرانی از سوی سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری دنبال می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230399
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
126
1418
8449
1220432
11478
16017
1230399

آی‌پی شما: 18.117.70.132
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403