گانتس و نتانیاهو در آستانه سفر به واشنگتن:

ترامپ بهترین دوست اسرایيل است

رهبران دو ائتلاف پیروز در انتخابات اسرایيل هر چند در خصوص تشکیل دولت با یک‌دیگر اتفاق نظر ندارند اما در خصوص بهترین دوست تل آویو با یک‌دیگر هم‌نظر هستند.

بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی - سفید ضمن تأیید سفرش به واشنگتن اعلام کرد: من به دعوت شخص ترامپ به آمریکا می‌روم و آن‌جا پس از دیدار با ریيس جمهوری این کشور، به اسرایيل باز می‌گردم.
گانتس هم‌چنین به مذاکرات خود با مقامات کاخ سفید و هم‌چنین سفیر ایالات متحده در اسرایيل اشاره کرد و افزود: من به تمایل آن‌ها درخصوص اهمیت گذاری به امنیت اسرایيل احترام می‌گذارم و امیدوارم این توافق، مسیری تاریخی میان گروه‌های درگیر در منطقه باشد.
این اظهارات گانتس در حالی طرح می‌شود که او پیش‌تر مخالف انتشار طرح صلح دونالد ترامپ بود. او قبلاً انتشار این طرح پیش از برگزاری انتخابات اسرایيل را نوعی سیاسی کاری خوانده بود که می‌تواند به کمک بنیامین نتانیاهو بیاید.
گانتس هم‌چنین در بخش دیگری از اظهارات آمریکا را دوست واقعی تل‌آوو خواند و افزود: دونالد ترامپ، ریيس جمهوری آمریکا دوست واقعی اسرایيل و یهودیان آمریکا است.
از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو از طرح موسوم به معامله‌ی قرن تمجید کرد و افزود: این فرصتی بی‌نظیر است که تنها یک‌بار در تاریخ رخ می‌دهد. ما نباید آن‌ را از دست بدهیم. امروز بهترین دوست اسرایيل در کاخ سفید است و حالا بهترین فرصت را در دست داریم.
نتانیاهو یک روز قبل از گانتس به آمریکا سفر می‌کند و قرار است روز بعد از وی با ریيس جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.
نخست وزیر اسرایيل هم‌چنین سفر خود به واشنگتن را مأموریتی مهم و فرصتی تکرارنشدنی برای آینده اسرایيل بر شمرد.
ریيس جمهوری آمریکا گفته بود که احتمالاً پیش از دیدار با رهبران اسرایيلی در واشنگتن از طرح صلح خاورمیانه معروف به معامله صلح قرن رونمایی خواهد کرد.
ترامپ در سفر به میامی به خبرنگاران گفت: ممکن است در ابتدا فلسطینی‌ها از این برنامه خوششان نیاید اما در نهایت این طرح به سودشان تمام خواهد شد.
آن دسته از فلسطینی‌ها و اعرابی که توضیحات کلی درباره‌ی این طرح دریافت کرده‌اند نگران هستند که این طرح بخواهد فلسطینی‌ها را تطمیع کند تا با اشغال اسراییل کنار بیایند.
این کار‌ می‌تواند مقدمه‌یی باشد که اسرایيل نیمی از کرانه‌ی باختری و اکثر دره‌ی اُردن را با خاک حاصل خیز ضمیمه‌ی سرزمین خود کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229984
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1129
685
8034
1220432
11063
16017
1229984

آی‌پی شما: 13.58.247.31
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403