ماکرون یا خیلی ساده است یا هم‌دست آمریکایی‌ها است

رهبر جمهوری اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران بار دیگر بر عدم مذاکره با ایالات متحده تأکید کرد.

وی در سخنان خود منشاء اختلافات بین ایران و آمریکا را کوتای ۲۸ امرداد سال ۱۳۳۲ دانست. وی گفت: بعضی‌ها تاریخ را تحریف می‌کنند که شروع اختلافات از تسخیر لانه جاسوسی بوده است؛ این تحریف تاریخ است. اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ۲۸ امرداد و قبل از آن بود که آن‌ها ملت ایران را دچار یک رژیم فاسد وابسته کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا از آبان ۴۳ که رژیم دست نشانده در ایران، امام عزیز ما را تبعید کرد تا آبان سال ۹۸ هیچ تغییری نکرده است؛ آمریکا همان آمریکا است؛ همان گرگ صفتی و دیکتاتوری جهانی و بین المللی، همان شرارت و حدنشناسی، امروز هم در آمریکا هست. بله امروز آمریکا از سال ۴۳ ضعیف‌تر شده است، لکن در عین حال وحشی‌تر و وقیح‌تر شده است.
این سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حالی بیان شد که مصادف با چهلمین سالگرد حمله گروهی از دانش‌جویان هوادار امام خمینی (ره) به سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ است.
تنش‌ها بین ایران و آمریکا از ماه اردیبهشت سال گذشته که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا خروج از برجام را اعلام کرد شدت گرفته است. تهران و واشنگتن روز ۳۰ خرداد سال جاری به دنبال سرنگونی پهپاد آمریکا از سوی سپاه پاسداران ایران در آستانه رویارویی نظامی قرار گرفتند.
رهبر جمهوری اسلامی با اشاره تلویحی به تنش‌های موجود بین تهران و واشنگتن گفت: یکی از راه‌های بستن راه نفوذ آمریکا، منع مذاکره است. این البته برای آمریکا خیلی سخت است. آمریکای مستکبر که منت می‌گذارد تا با سران بقیه کشورها بنشیند و حرف بزند، سال‌ها است که اصرار می‌کند با سران جمهوری اسلامی مذاکره کند و جمهوری اسلامی امتناع می‌کند.
رهبر جمهوری اسلامی تأکید کرد: کسانی که در داخل مذاکره با واشنگتن را راه حل مشکلات کشور می‌دانند اشتباه می‌کنند.
ماکرون یا خیلی ساده است یا هم‌دست آمریکایی‌ها است
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تلاش‌های امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه برای میانجیگری بین ایران و آمریکا گفت: رییس جمهور فرانسه یک ملاقات با ترامپ را حلال همه‌ی مشکلات ایران دانسته بود که باید بگوییم این شخص یا خیلی ساده است و یا هم‌دست آمریکایی‌ها است.
رهبر جمهوری اسلامی افزود: اخیراً نیز با این‌که می‌دانستم نمی‌شود اما برای امتحان و به‌ منظور روشن شدن موضوع برای همگان، گفتم با وجود خطایی که آمریکایی‌‌ها با خروج از برجام مرتکب شدند، اگر همه‌ی تحریم‌ها را بردارند، می‌توانند در مجموعه برجام شرکت کنند. اگرچه می‌دانستم که قبول نمی‌‌کنند و به همین صورت هم شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1243210
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
301
818
3728
1231446
9045
15244
1243210

آی‌پی شما: 52.14.14.164
امروز: چهارشنب، 19 ارديبهشت 1403