سخن‌گوی دولت ایران:

تهران از تغییر رفتار عربستان استقبال می‌کند

سخن‌گوی دولت ایران می‌گوید: تهران از تغییر رفتار عربستان استقبال می‌کند.

علی ربیعی روز دوشنبه ۸ مهر در نشست خبری هفتگی خود ارسال پیام از سوی برخی از کشورها برای حل اختلافات میان تهران و ریاض را تأیید کرد و افزود: ما از ابتدا خواهان پایان جنگ در یمن و تجاوز عربستان بودیم و الآن هم خواهان آتش بس و استقرار صلح در یمن هستیم. اشکال تاکنون از خود عربستان بوده است و این هم درست است که برخی کشورها پیام‌هایی از سوی عربستان برای روحانی آوردند اما این باید در عمل هم دیده شود و تجاوز آنان به یمن قطع شود. اگر
عربستان واقعاً به دنبال تغییر رفتارش باشد، ما از آن استقبال می‌کنیم.
سخن‌گوی دولت هم‌چنین اتهام نقش داشتن ایران در حملات به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را رد کرد و افزود: هم‌زمانی ورود رییس جمهوری با صدور بیانیه غیرمسوولانه سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه در محکوم کردن ایران به بهانه حملات به آرامکو در عربستان، احتمالاً با هدف تحت فشار روانی قرار دادن ایران در بدو مذاکرات دیپلماتیک صورت گرفت.
ربیعی هم‌چنین افزود: آمریکایی‌ها همه‌ی تلاش خود را برای ایران هراسی و منزوی کردن رییس جمهوری به عمل آوردند حال آن‌که روحانی برخلاف خواست و اراده آمریکا به محور این دوره مجمع عمومی تبدیل شد و محل اقامت وی پرترددترین محل در سازمان ملل بود.
وی در ادامه اظهار داشت: انجام ۱۵ دیدار دیپلماتیک در بالاترین سطوح در مدت بسیار کوتاه موید این ادعاست، آن‌چه در مذاکرات اولیه میان رییس جمهور ایران و رهبران این سه کشور گذشت، معکوس کردن این فشار برای پاسخ‌گو کردن طرف‌های اروپایی بود.
این اظهارات سخن‌گوی دولت ایران بعد از آن صورت گرفت که محمد بن سلمان در یک گفتگو از ترجیح دادن دیپلماسی بر درگیری نظامی در روابط میان تهران و ریاض گفته بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230761
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
488
1418
8811
1220432
11840
16017
1230761

آی‌پی شما: 18.223.171.12
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403