عبدالله عبدالله با متهم کردن اشرف غنی:

نگران تقلب وسیع در انتخابات هستم

عبدالله عبدالله از کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است روز شنبه برگزار شود، مدعی تقلب در این انتخابات شده است و می‌گوید این انتخابات به دلیل سوء استفاده اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان از قدرت در معرض تهدید قرار گرفته است.

عبدالله در مصاحبه‌یی گفته است ترس او این است، اعلام نتیجه‌یی که در پی سوء استفاده و تقلب ساخته شده باشد، بار دیگر دموکراسی متزلزل افغانستان را مورد تهدید قرار دهد.
او افزوده است: اصلی‌ترین نگرانی من تقلب گسترده در انتخابات است. موضوعی که می‌تواند روی ذهنیت و دیدگاه‌های مردم و هم‌چنین روند دموکراتیک در کشور تأثیر گذار باشد.
عبدالله عبدالله ۵ سال پیش نیز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود که شدیداً به نتایج آن انتخابات نیز انتقاد داشت اما سرانجام با پادرمیانی آمریکایی‌ها اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای تشکیل دولت وحدت ملی با یک‌دیگر متحد شدند. در آن انتخابات اتهامات تقلب چنان شدید بود که ایالات متحده تصمیم گرفت که هیچ کدام از دو طرف اعلام پیروزی نکنند و قدرت بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله تقسیم شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تخلفات اشرف غنی رییس جمهوری گفته است: ما تعداد قابل توجهی شکایت ثبت کرده‌ایم اما این‌ها فقط بخش قابل رویت این کوه یخ است.
یک انتخابات مناقشه‌ برانگیر که باعث دامن زدن به خشونت شود، می‌تواند باعث بی‌ثباتی بیش‌تر در افغانستان شود. نگرانی‌ها آن است که در صورت نارضایتی کاندیداها از روند انتخابات و عدم برگزاری انتخاباتی عادلانه، حامیان مسلح کاندیداها، سلاح‌ها را به سمت یک‌دیگر بچرخانند.
مبارزات انتخاباتی نامزدها نیمه شب چهارشنبه یعنی ۴۸ ساعت پیش از برگزاری انتخابات متوقف شده است و روز شنبه مردم افغانستان علارغم تهدیدهای طالبان به پای صندوق‌های رای می‌روند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230296
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
23
1418
8346
1220432
11375
16017
1230296

آی‌پی شما: 3.149.234.141
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403