به دلیل حمله‌های پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان؛

سناتور گراهام خواستار حمله آمریکا به پالایشگاه‌های نفت ایران شد!

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با دست‌آویز قرار دادن حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان، خواستار اقدام تلافی جویانه آمریکا و حمله این کشور به تأسیسات نفتی ایران شد!

در پی حمله پهپادی به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان و طرح اتهام علیه جمهوری اسلامی از سوی وزیر خارجه آمریکا، سناتور لیندسی گراهام جمهوری خواه خواستار مقابله به مثل و حمله آمریکا به ایران شد.
در واقع می‌توان گفت: حمله پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو برای واشنگتن فرصتی فراهم ساخت تا از این راه، دستور کار ضد ایرانی خود را به مرحله اجرا درآورند.
پیش از آن نیز، مایک پمپئو تهران را برای آن‌چه که حمله‌یی بی سابقه به منبع انرژی جهان خواند، مسوول دانست اما هیچ‌گونه اقدام تلافی جویانه را پیش‌نهاد نداد؛ در مقابل، سناتور لیندسی گراهام در پیامی توییتری خواستار اقدام متقابل و فوری آمریکا شد.
این سناتور ایالت کارولینای جنوبی لزوم متوقف ساختن اقدامات تحریک آمیز ایران  را به هدف نهایی سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران مرتبط ساخت و گفت که جمهوری اسلامی ایران به اقدامات خود پایان نمی‌دهد مگر آن‌که پی‌آمدهای رفتار نامطلوب ایران جلوه‌یی ملموس‌تر بیابد؛ هم‌چون حمله به پالایشگاه‌های ایران که کمر حکومت را خواهد شکست.
گفتنی است که ریاض حمله پهپادی به تأسیسات نفتی خود را یک حمله تروریستی خواند اما از اشاره به گروه یا کشوری به عنوان عامل این حمله خودداری کرد. این در حالی است که نیروهای حوثی یمن مسوولیت این حمله‌های پهپادی را برعهده گرفتند.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز در تماس تلفنی با ولیعهد عربستان پیش‌نهاد کمک به ریاض برای تضمین امنیت این کشور را مطرح کرد. وی هم‌چنین گفت: حمله به تأسیسات نفتی عربستان به اقتصاد جهان و آمریکا لطمه می‌زند.
شایان ذکر است که حمله پهپادی موفق‌ترین حمله به عربستان سعودی است؛ کشوری که با تشکیل یک ائتلاف نظامی، عملیات بمباران یمن را از سال ۲۰۱۵ رهبری می‌کند.
در ماه مه گذشته نیز دو پهپاد مسلح خسارات اندکی به دو ایستگاه نفتی متعلق به شرکت نفتی آرامکو در شرق عربستان وارد کردند. در آن زمان، ریاض ایران را مسوول این حملات دانست؛ اتهامی که از سوی مقامات تهران به شدت رد شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229327
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
472
685
7377
1220432
10406
16017
1229327

آی‌پی شما: 18.119.159.150
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403