درهای مذاکره کاملاً باز است

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک در مصاحبه‌یی گفت: تهران درهای مذاکره را کاملاً باز می‌بیند، به شرطی که دولت آمریکا تحریم‌ها را بردارد.

جواد ظریف اظهار داشت: زمانی که تحریم‌ها برداشته شوند آن وقت ... درهای مذاکره کاملاً باز است.
حسن روحانی، رییس جمهوری ایران نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که در صورت بازگشت ایالات متحده به برجام و لغو تحریم‌ها تهران آماده مذاکره خواهد بود.
ظریف هم‌چنین در مورد تمایل ایران به ساخت سلاح هسته‌یی گفت: اگر ما به ساخت تسلیحات هسته‌یی علاقه داشتیم این کار را خیلی وقت پیش انجام داده بودیم.
نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده پیش‌تر اعلام کرده بودند که بنابر برآورد آنان، ایران برنامه ساخت تسلیحات هسته‌یی خود را در سال ۲۰۰۳ کنار گذاشته است اما در صورت تصمیم مجدد می‌تواند دوباره آن را ادامه دهد.
وزیر خارجه ایران هم‌چنین در این مصاحبه با بیان این‌که اعتقاد ندارد دونالد ترامپ به دنبال جنگ باشد، احتمال برخورد نظامی با آمریکا را در شرایط کنونی بعید دانست اما در عین حال تأکید کرد: بعضی افراد نزدیک به رییس ‌جمهوری ایالات متحده چنین فکر نمی‌کنند.
ظریف پیش از این به دفعات جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را به اتخاذ سیاست‌های جنگ‌ طلبانه متهم کرده است.
حضور وزیرخارجه ایران در ماه‌های اخیر در آمریکا با مصاحبه با رسانه‌های این کشور و سخن‌رانی در اندیشکده‌های واشنگتن هم‌راه بوده است. با این حال در سفر به آمریکا اعلام کرد: وی تنها اجازه دارد در محدوده ۶ خیابان حدفاصل ساختمان سازمان ملل متحد و اقامتگاه دائی دفتر ایران در نیویورک رفت ‌و آمد کند.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: معنی ندارد وقتی دیپلمات‌های آمریکایی در ایران حضور ندارند، دیپلمات‌های ایرانی بتوانند در نیویورک آزادانه چرخ بزنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229998
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1143
685
8048
1220432
11077
16017
1229998

آی‌پی شما: 3.149.243.32
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403