اسامی نامزدهای ۳ فراکسیون سیاسی مجلس برای انتخابات هیأت رییسه

۳ فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی نامزدهای خود را برای انتخابات هیأت رییسه مجلس معرفی کردند.

انتخابات هیأت رییسه در اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار دارد. از این رو فراکسیون‌های سیاسی، جهت هم‌آهنگی و نقش آفرینی هرچه بیش‌تر در انتخابات هیأت رییسه تشکیل جلسه دادند و گزینه‌های متبوع خود را برای ارکان هیأت رییسه معرفی کردند.
با رای نمایندگان مجلس، علاوه بر رییس، ۳ کارپرداز، ۶ دبیر و ۲ نایب رییس در سال پایانی مجلس دهم بر کرسی هیأت رییسه مجلس تکیه خواهند زد.
عارف گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس
اعضای افراکسیون امید (اصلاح طلبان مجلس) در هرم سبز بهارستان گرد هم آمدند تا تصمیم نهایی خود را برای انتخابات هیأت رییسه مجلس دهم اتخاذ کنند.
جلال میرزایی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید پس از پایان این نشست، جزییاتی از تصمیم فراکسیون امید در انتخاب هیأت رییسه را اعلام کرد گفت: طبق رای اعضای مجمع عمومی فراکسیون امید، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید به عنوان نامزد این فراکسیون جهت ریاست مجلس و پزشکیان و مطهری نیز به عنوان گزینه‌های فراکسیون امید برای نایب رییسی مجلس معرفی می‌شوند.
لاریجانی گزینه فراکسیون مستقلین برای ریاست مجلس
فراکسیون مستقلین مجلس به ریاست کاظم جلالی که به عنوان فراکسیون حامی علی لاریجانی شناخته می‌شوند و از آن به عنوان بازوی محرکه رییس پارلمان نام برده می‌شود هم‌چون ادوار گذشته تمام قد از رییس کنونی قوه مقننه حمایت می‌کنند، البته گزینه‌های این فراکسیون هنوز برای جایگاه نواب رییس تعیین نشده است اما بهروز نعمتی و محمد آشوری تازیانی به عنوان گزینه‌های این فراکسیون برای کارپردازی و غلام‌رضا کاتب، رسول خضری و سمیه محمودی نیز برای دبیری هیأت رییسه انتخاب شدند.
فراکسیون ولایی کاندیدایی برای ریاست مجلس معرفی نمی‌کند
فراکسیون نمایندگان ولایی یا همان اصول‌گرایان مجلس، سومین فراکسیون سیاسی و تأثیرگذار بهارستان شناخته می‌شود که عزم خود را برای انتخاب هیأت رییسه جزم کرده است؛ بنا بر اعلام احمد علی رضابیگی عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی مجلس، طبق نظر مجمع عمومی، فراکسیون نمایندگان ولایی نامزدی برای ریاست مجلس معرفی نمی‌کند.
فراکسیون نمایندگان ولایی، دو گزینه برای نواب رییس معرفی کرده است که در این میان قرعه به نام محمد حسین فرهنگی و عبدالرضا مصری افتاده است.
هم‌چنین بنا بر نظر اعضای فراکسیون، احمد امیرآبادی، اکبر رنجبرزاده و امیرحسین قاضی‌زاده برای دبیری و اسدالله عباسی به عنوان گزینه کارپردازی در انتخابات هیأت رییسه مجلس ثبت نام می‌کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229691
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
836
685
7741
1220432
10770
16017
1229691

آی‌پی شما: 18.217.108.11
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403