علی دایی از سایپا اخراج شد

باشگاه سایپا تهران روز پنج‌شنبه اعلام کرد: به موجب تصمیم اتخاذ شده در جلسه مشترک مسوولان شرکت خودروسازی و مدیران باشگاه به هم‌کاری با علی دایی پایان می‌دهد.

این تصمیم که به نوعی حکم اخراج سرمربی تیم سایپا تلقی می‌شود پس از صحبت‌های انتقاد آمیز دایی به شرایط مالی باشگاه و عدم پای‌بندی مسوولان آن به تعهدات مالی نسبت به بازی‌کنان و کادر فنی اتخاذ شده است.
علی دایی در حالی پس از ۲  سال فعالیت متوالی در تیم سایپا از این باشگاه کنار گذاشته می‌شود که تنها ۲  هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی است.
سرمربی تیم سایپا در پایان دیدار اخیر تیم تحت هدایت خود با ذوب آهن اصفهان در فولاد شهر به شدت از روی‌کرد مدیران باشگاه انتقاد کرد و گفت: این مگر قرارداد بچه‌ها چه‌قدر است؟ این ارقام برای کارخانه سایپا عددی است؟ پراید ۵۰ میلیون شده است، تیبا ۷۵ میلیون شده است اما قرارداد ما بالا نرفته است، شاید دوست ندارند که من کارم را در سایپا ادامه بدهم که ۹۹ درسد می‌گویند همین مسأله است.
این سخنان انتقاد آمیز که پیش‌تر نیز به اشکال دیگر از زبان سرمربی سایپا ایراد شده بود سبب شد تا مسوولان باشگاه احتمالاً تحت فشار مدیران شرکت تصمیم به اخراج او بگیرند.
علی دایی پس از انتشار حکم اخراج با گذاشتن پستی در اینستاگرام نسبت به این تصمیم این‌گونه واکنش نشان داد: مصاحبه من بعد برد مقابل ذوب آهن درباره‌ی مشکلات بچه‌هایم من همیشه و در همه حال از حق بچه‌هایم دفاع می‌کنم. چه سال پیش که با آن همه مشکلات آسیایی شدیم و چه امسال که با دست خالی شروع کردم و عملاً با تیم جوانان کار کردم و در بسیاری از بازی‌ها بچه‌های هجده نوزده ساله بازی‌کنانم بودند که عالی کار کردند، از کسی باکی ندارم و همیشه از حق خودم و تیمم دفاع کرده و خواهم کرد.
گفته می‌شود که اعتراض‌های مکرر علی دایی نسبت به تعهدات مدیران باشگاه سایپا و وضعیت مالی این شرکت ناراحتی کارگران و کارکنان این شرکت خودروسازی را نیز به هم‌راه داشته است و مسوولان باشگاه سایپا با اذعان به این مسأله مراجعه مکرر کارگران به مدیران کارخانه پس از این سخنان را یکی از دلایل اصلی اخراج سرمربی خود قلم‌داد کرده‌اند.
باشگاه سایپا در مقدمه‌ی بیانیه‌یی که به همین منظور صادر کرد آورده است: مقوله‌ی حرفه‌یی‌گری در ورزش بر احترام متقابل باشگاه‌ها، مربیان، بازی‌کنان و تمامی دست ‌اندرکاران این حوزه نسبت به یک‌دیگر بنا گردیده است و خروج از این چارچوب، تنش‌زا بوده و می‌تواند باشگاه‌ها را با چالش‌هایی بس جدی مواجه نماید.
در این بیانیه هم‌چنین با اشاره به صحبت‌های جنجالی علی دایی پس از دیدار با ذوب آهن تأکید شده است: متأسفانه در نشست خبری پس از دیدار تیم‌های سایپا و ذوب آهن اصفهان، در روز سه شنبه ۱۰ اردی‌بهشت رفتار غیر حرفه‌یی، مصاحبه‌ی خارج از عرف و اظهار نظر غیر تخصصی علی دایی، منشور اخلاقی و مفاد قرارداد فی‌مابین با باشگاه سایپا را زیر پا گذاشت و علارغم تذکرات قبلی، بی احترامی وی به مجموعه گروه خودروسازی سایپا، موجب ناراحتی و تکدر خاطر مجدد قشر عظیمی از کارگران شریف و زحمت‌کش این مجموعه صنعتی بزرگ شد و هم‌زمان با روزهایی که متعلق به این عزیزان بوده و به نام کار و کارگر نام‌گذاری شده است، کام آن‌ها را تلخ کرد.
باشگاه سایپا در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که مسوولیت فنی تیم تا پایان فصل جاری بر عهده‌ی ابراهیم صادقی، بازی‌کن پیش‌کسوت و دست‌یار سابق دایی خواهد بود.
علی دایی که پیش از اخراج از تیم سایپا نیز زمزمه‌های مذاکراتش با مسوولان باشگاه تراکتورسازی به گوش می‌رسید در کنفرانس خبری پس از دیدار با ذوب آهن در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران بدون رد کردن این شایعه یادآور شده بود که منتطر پایان فصل است تا از سایپا برود.
روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی با انتشار بیانیه‌یی تأکید کرد: مسوولان این باشگاه هیچ‌گونه مذاکره‌یی برای مربی‌گری نداشته‌اند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1207342
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
346
1000
2354
1203756
4438
4470
1207342

آی‌پی شما: 18.205.114.205
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402