مادورو آماده فرار به کوبا بود روسیه نگذاشت

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید: نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه آماده خروج از این کشور به مقصد کوبا بود اما روسیه او را از این کار منصرف کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده گفت: هواپیمای مادورو روی باند بود. بنا به اطلاعات ما او صبح آماده بود برود اما روس‌ها به وی گفتند بماند.
سخنان مایک پمپئو در حالی بیان می‌شود که خیابان‌های ونزوئلا روز سه شنبه به دنبال فراخوان خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت صحنه درگیری بین نیروهای امنیتی و مخالفان بود.
رهبر مخالفان ونزوئلا روز سه شنبه با انتشار ویدئویی از خود به هم‌راه گروهی از نظامیان این کشور از مردم خواسته بود با حضور در خیابان‌ها به دوران زمام‌داری نیکلاس مادورو خاتمه دهند.
به دنبال این فراخوان درگیری‌های گسترده‌یی بین نیروهای امنیتی ونزوئلا و مخالفان دولت روی داد. در جریان این درگیری‌ها ۶۹ نفر در کاراکاس، پایتخت مجروح شدند. آمار زخمی‌ها در سراسر ونزوئلا از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است.
در حالی که خوان گوایدو در ویدئوی روز سه شنبه خود در نزدیکی یک پایگاه هوایی با گروهی از اعضای گارد ملی ونزوئلا ظاهر شده بود اما از نظر اغلب تحلیل‌گران هم‌چنان نشانه‌یی از اعلام وفاداری ارتش به مخالفان دولت دیده نمی‌شود.
با این حال خوان گوایدو روز سه شنبه در سخنان خود تأکید کرد: می‌دانیم که مادورو از حمایت و احترام نیروهای نظامی برخوردار نیست.
فراخوان گوایدو برای بزرگ‌ترین راه‌پیمایی تاریخ
رهبر مخالفان ونزوئلا از هواداران خود خواسته است روز چهارشنبه هم‌زمان با روز جهانی کارگر در بزرگ‌ترین راه‌پیمایی تاریخ این کشور شرکت کنند.
وی بر ادامه اعمال فشار بر دولت نیکلاس مادورو تأکید کرده است. بسیاری از مخالفان دولت ونزوئلا طی هفته‌های گذشته از عدم موفقیت خوان گوایدو در سرنگونی دولت این کشور سرخورده شده بودند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1207332
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
336
1000
2344
1203756
4428
4470
1207332

آی‌پی شما: 35.168.113.41
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402