سکوت اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا

اتحادیه اروپا فعلاً درباره‌ی تحریم و تروریستی خواندن سپاه پاسداران موضعی نمی‌گیرد. موضع این اتحادیه روشن شد.

مایا کوسیانچیچ، سخن‌گوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی که از او پرسیده بود آیا اروپا نمی‌خواهد نسبت به تحریم‌های جدید واکنش نشان دهد و این‌که آیا این موضوع روی توافق هسته‌یی ایران، برجام، تأثیری خواهد گذاشت و یا نه؟ گفت: هیچ توضیح خاصی درباره‌ی تصمیم ایالات متحده نخواهد داشت.
وی افزود: در اروپا ما ساختاری شناخته شده داریم، تمام اقدامات باید به رای و تأیید تمام کشورهای عضو برسد. هنوز این‌جا هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشده است، به طور کلی می‌دانیم که تحریم‌هایی علیه ایران وجود دارد و جزییات آن در دست‌رس است. سخن‌گوی دستگاه سیاست خارجی و امور امنیتی اروپا هم‌چنین اعلام کرد امکان این‌که به‌ زودی اتحادیه اروپا درباره‌ی تصمیم آمریکا بیانیه‌یی صادر کند وجود دارد.
آن‌طور که به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا قصد ندارد پیش از جلسه اعضای آن در نشست رهبران اروپایی در این‌باره اظهارنظر کند. با این‌که رهبران اروپایی روز چهارشنبه در بروکسل گردهم می‌آیند اما به نظر می‌رسد با توجه به اولویت موضوع برکسیت این نشست بدون گفت‌وگو درباره‌ی ایران پایان یابد.
تا کنون کشورهای اروپایی به جز فرانسه در این‌باره واکنش خاصی نداشته‌اند. روز سه شنبه یکی از سخن‌گویان وزارت خارجه فرانسه خواستار خودداری از هرگونه بی ثباتی در غرب آسیا شد و در سوال یک خبرنگار گفت: نباید اجازه دهیم که تنش‌ها در منطقه‌ی خاورمیانه افزایش پیدا کند.
البته وی تأکید کرد: سپاه پاسداران در چارچوب حمایت از برنامه‌ی موشکی ایران از سال ۲۰۱۰ به ‌نوعی در لیست سازمان‌های مورد تحریم قرار دارد.
سخن‌گوی وزارت خارجه فرانسه اضافه کرد: با وجود تحریم‌های جدید موضع اروپا نسبت به توافق هسته‌یی هیچ تغییری نخواهد کرد. وزارت خارجه چین نیز در واکنش به تروریستی خواندن سپاه پاسداران تأکید کرد: آمریکا باید در این‌باره به قواعد بین المللی احترام بگذارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229316
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
461
685
7366
1220432
10395
16017
1229316

آی‌پی شما: 3.12.36.30
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403