کیم جونگ اون: نمی خواهم فرزندانم بار سلاح اتمی را به دوش بکشند

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته است که نمی‌خواهد فرزندانش بار سلاح هسته‌یی را به دوش بکشند.

اندرو کیم، یک افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) که از محتوای گفت‌وگوهای مقامات آمریکایی با رهبر کره شمالی آگاهی دارد روز شنبه این مطلب را بیان کرد.
بنا به این گزارش رهبر کره شمالی این سخنان را ماه آوریل گذشته در جریان سفر مایک پمپئو به پیونگ یانگ بیان کرده است. سفر سال گذشته وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی پیش از اولین دیدار رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا بیان شد.
رهبران دو کشور ماه ژوئن سال گذشته در سنگاپور برای اولین بار با یک‌دیگر دیدار کردند.
افسر سابق سازمان سیا به نقل از رهبر کره شمالی گفت: من پدر و همسر هستم و فرزند دارم. نمی خواهم فرزندانم تمام زندگی خود بار سلاح اتمی را به دوش بکشند.
اندرو کیم پیش از بازنشسته شدن از سیا مرکز مأموریت کره را در این سازمان پایه گذاری کرد. او در سفر سال ۲۰۱۷ مایک پمپئو به کره شمالی که در مقام رییس سازمان سیا انجام شد وی را هم‌راهی می‌کرد.
رهبر کره شمالی روز شنبه با قطار کشورش را به مقصد ویتنام ترک کرد. قطار حامل کیم جونگ اون بعد از ظهر شنبه وارد خاک چین شده است. وی قرار است روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آینده در ویتنام برای دومین بار با رییس جمهوری ایالات متحده دیدار کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230057
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1202
685
8107
1220432
11136
16017
1230057

آی‌پی شما: 3.129.67.26
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403