آقا رسول بر پشت بام مدرسه رفاه

جمهوری اسلامی را چه شده است که همه «کی بود، کی بود، من نبودم» راه انداخته‌اند.


رسول صدر عاملی، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان از خانواده‌ مشهور لبنانی-ایرانی «صدر» و «صدر عاملی»، چندی پیش در مصاحبه‌ای با ایران‌وایر ادعاهایی را مطرح کرد که باید عیارسنجی شوند؛ زیرا او پیش از این هم صحبت‌هایی کرده که با واقعیت‌های تاریخی در تضاد است.
او در یک مصاحبه‌ در برنامه خندوانه (رامبد جوان)، ضمن ارائه توصیفی بس روحانی و عارفانه از امام خمینی، گفته بود: «موقعی که پیشش بودی، به شدت، به شدت حالت خوب بود؛ آرام بود و یک آرامشی ازش می‌گرفتی که بی‌نظیر بود. هرگز دروغ نگفت. این مزخرفاتی که می‌گویند که گفت آب مجانی، برق مجانی، اصلاً همچنین چیزی وجود نداشت.»
از آنجا که فیلم و صدا و گزارش روزنامه از سخنرانی امام خمینی موجود بود، صدر عاملی مورد انتقاد قرار گرفت. از این رو او حرف خود را کاملاً تغییر داد و در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «حرفم در آن برنامه اين بود كه شادروان عباس اميرانتظام، سخن‌گوی دولت وقت (بعد از پيروزی انقلاب و نه قبل از آن و نه در بهشت‌زهرا)، اعلام می‌كند ما می‌خواهيم تلاش كنيم به افراد آسيب‌پذير و فقير جامعه آب و برق مجاني بدهيم. تاريخش هست. چند روز پس از اين اعلام، امام خمينی در يك سخنرانی اعلام كرد كه مسأله ما آب و برق مجاني نيست. آب و برق مجاني بدهيد اما مسأله ما انسان‌سازی است. اين نگاه درستي است چرا كه نسل ما برای آب و برق مجانی انقلاب نكرد و حرف من اين بود. اما وقتي همه حرف‌های من حذف شد و فقط همان يك جمله باقی ماند، آن موقع من به مشكلات جدی دچار شدم.» پاسخی ساخته شده که معلوم است به هیچ شکل نمی‌توانست در «خنداونه» طرح و حذف شده باشد.
صدر عاملی در مورد مدرسه رفاه که امام خمینی در آن ساکن بود و اعدام‌ها در پشت‌بام آنجا صورت می‌گرفت، هم به ایران‌وایر می‌گوید که به اکراه و تنها برای تهیه گزارش و رفع تکلیف به آنجا می‌رفته است؛ درصورتی که او از امام خمینی حکم داشت که در روزنامه اطلاعات باشد؛ همان امام خمینی که رسول صدر عاملی می‌گوید او را «آقا رسول» صدا می‌کرده است. او در پاسخ به این سوال رامبد جوان که آیا وقتی به ایران آمد، پیششان رفتید، می‌گوید: «من آره! یک مدتی تو مدرسه رفاه که همیشه اونجا بودم و همون جا کار خبر می‌کردم و اولین‌بار به من گفتند (امام خمینی) برو روزنامه اطلاعات را مراقبت کن؛ یعنی اولین حکمی که به من و شهید احسان عراقی دادند ...»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244297
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
263
129
512
1239482
10132
15244
1244297

آی‌پی شما: 3.18.214.38
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403