پلمب محل کسب مردم تهاجم اقتصادی و غیرقانونی است

محسن برهانی، حقوق‌دان و وکیل دادگستری که به دلیل اظهاراتش علیه سیاست‌های ناقض حقوق بشر جمهوری اسلامی از دانشگاه اخراج شد در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره پلمب اماکن تجاری، این حرکت حکومت را به تهاجم اقتصادی علیه شهروندان تعبیر کرد.


محسن برهانی با انتشار یک توییت در این‌باره نوشت که پلمب محل کسب مردم، تهاجم اقتصادی علیه شهروندان است. اکثر این اقدامات، غیرقانونی است.
او ادامه داد: «اگر پلمب غیرقانونی به دستور دادستان باشد باید به دادسرای انتظامی قضات و اگر به دستور صنف باشد باید به دادگستری شکایت کرد. نباید آرام نشست و تمکین کرد؛ جنگ اقتصادی را باید با جنگ حقوقی پاسخ داد.»
طی روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از پلمب سد‌ها واحد تجاری و اماکن تفریحی در شهرهای مختلف کشور به بهانه ورود یا حضور زنان بدون حجاب در این اماکن منتشر شده است.
فقط در یکی از این موارد، به‌تازگی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از پلمب ۲۵۰ واحد صنفی در این استان طی چند روز گذشته به دلیل آنچه که وی بی‌توجهی به مسأله عفاف و حجاب نامید، خبر داد.
حتا اماکن فرهنگی نیز در امان نماندند و خبر پلمب شهرکتاب اردی‌بهشت در شهر اصفهان گزارش شد.
علاوه بر این رهبر جمهوری اسلامی به‌تازگی، حجاب اجباری را «محدودیت شرعی و قانونی» و کشف حجاب را «حرام شرعی و سیاسی» دانست و طی روزهای گذشته بسیاری از نهادهای حکومتی تلاش کردند زنان را به پوشش مدنظر جمهوری اسلامی مجبور کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238038
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
935
704
6592
1221950
3873
15244
1238038

آی‌پی شما: 18.227.0.192
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403