افزایش قیمت نفت پس از شوک کاهش تولید اوپک

پس از آن که اوپک پلاس با اعلام ناگهانی کاهش تولید خود در روز یک‌شنبه، بازارهای نفتی را غافلگیر کرد، قیمت نفت امروز بیش از ۵ درسد افزایش یافت و بزرگ‌ترین جهش روزانه خود را در نزدیک به یک سال اخیر به ثبت رساند.


بر اساس داده‌های تریدینگ ویو، در اوایل معاملات روز دوشنبه، شاخص نفت خام آمریکا وست تگزاس با ۴٫۳۸ دلار افزایش به ۸۰٫۰۳ دلار در هر بشکه رسید که یک افزایش ۵٫۷۹ درصدی بود.
همچنین قیمت نفت خام برنت نیز که مبنای بین‌المللی قیمت‌گذاری نفت است امروز ۴٫۶۵ دلار به‌ازای هر بشکه افزایش یافت و به ۸۴٫۳۸ دلار رسید.
جهش شدید قیمت‌ها در حالی رخ می‌دهد که بازار نفت روز گذشته و به‌صورت ناگهانی با تصمیم اعضای ائتلاف کشورهای صادرکننده نفت که به نام اوپک پلاس نیز شناخته می‌شود برای کاهش تولید ۱٫۱۵ میلیون بشکه نفت در روز روبرو شد. این کاهش‌ها قرار است از ماه می آغاز شود و تا پایان سال ادامه یابد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، عربستان سعودی تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و یک مقام انرژی عربستان این تصمیم را «اقدامی پیشگیرانه» باهدف «حمایت از ثبات بازار نفت» توصیف کرد.
روسیه نیز که در واکنش به تحریم‌های غرب به دلیل تهاجم به اوکراین از ماه مارس تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است، تأیید کرد که کاهش تولید نفت خود را شش ماه دیگر تمدید خواهد کرد.
کارشناسان می‌گویند کاهش تولید نفت اوپک باعث افزایش قیمت بنزین خواهد شد، اما نگرانی‌های اقتصادی موجود ممکن است باعث محدودشدن افزایش قیمت سوخت شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231450
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
4
1173
4
1221950
12529
16017
1231450

آی‌پی شما: 3.17.154.171
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403